کاهش تولید فولاد چین در ماه سپتامبر سرعت گرفته است

منابع مطلع می‌گویند کاهش تولید فولاد چین در ماه سپتامبر افزایش یافته است و انتظار می‌رود در هفته‌های آینده بیشتر گسترش یابد زیرا این کشور به دنبال کاهش تولید فولاد خام در سال 2021 است و بر کاهش مصرف انرژی تاکید دارد.

به گزارش فولادبان،و به نقل S&P Global Platts، برخی منابع آسیایی انتظار دارند که کاهش تولید فولاد چین در اواخر سپتامبر یا اکتبر بیشتر شود، زیرا کاهش تولید تا اواسط ماه سپتامبر برای حفظ تولید فولاد خام 2021 در سطح 2020 ناکافی است. در دوره ژانویه تا جولای، تولید فولاد خام چین 8 درصد یا 48 میلیون تن بیشتر از سال قبل بود.

انتظار می‌رود در هفته‌های آینده کاهش تولید فولاد، بیشتر در شرق و جنوب چین مشاهده شود، زیرا جیانگ سو، ژجیانگ، یوننان، گوانگشی و گوانگدونگ هنوز از اهداف کاهش مصرف انرژی خود عقب هستند.

هم‌زمان با کاهش سریع تولید فولاد، حاشیه سود فروش کویل نورد گرم چین در 13 سپتامبر با 41 درصد افزایش نسبت به اول سپتامبر به 165 دلار در تن رسید.

هبی، بزرگ‌ترین استان فولادسازی در چین، همچنان تنها استانی است که به خوبی در مسیر کاهش تولید فولاد حرکت می‌کند.

کارخانه‌های فولادی در جیانگ سو، شاندونگ و لیائونینگ، به ترتیب دومین، سومین و چهارمین استان بزرگ فولادسازی در چین، از آغاز ماه سپتامبر به تدریج تولید فولادشان را کاهش داده‌اند.

در نتیجه، تولید فولاد خام در جیانگ سو و شاندونگ در سپتامبر بیش از 1 میلیون تن در سال کاهش می‌یابد. برآوردهای Platts بر اساس داده‌های منابع کارخانه‌ای و معامله گران نشان می‌دهد که تولید فولاد لیائونینگ ممکن است حدود 600000 تن در سال کاهش یابد.

استان یوننان در خطر فراتر رفتن از هدف مصرف انرژی خود در سال 2021 قرار دارد و به فولادسازان محلی دستور داده است که تولید فولاد خام را در ماه سپتامبر 30 درصد کاهش دهند. انتظار می‌رود میزان تولید فولاد خام آن در ماه سپتامبر حدود 500000 تن کاهش یابد.

فعالان بازار در جنوب و شرق چین گفتند که کارخانه‌های اصلی استان گوانگشی برنامه تولید فولاد خام را از اواخر سپتامبر کاهش داده‌اند در حالی که تولید فولاد کوره قوس الکتریکی در استان‌های گوانگدونگ و ژجیانگ در ماه سپتامبر به دلیل کنترل مصرف انرژی کمتر شده است.

برخی منابع آسیایی گفتند انتظار می‌رود تولید فولاد خام چین در مابقی سال 2021 روند نزولی داشته باشد، زیرا کاهش تولید، مأموریت سیاسی فولادسازان است.
با این حال، حتی اگر کاهش‌ها در سه‌ماهه چهارم بیشتر شود، بعید است قیمت فولاد به طور قابل توجهی افزایش یابد.

کندی در ساخت‌وساز ملک در نتیجه تنگنای اعتباری ممکن است تقاضای فولاد مورد نیاز ساخت‌وساز را در نیمه دوم سال کاهش دهد و تولید ماشین‌آلات مهندسی را نیز مختل کند.

برخی از معامله گران فولاد گفتند تا اواسط سپتامبر، بازیابی زیرساخت‌ها نسبت به یک سال قبل از آن ملایم‌تر شده است. چین انتشار اوراق قرضه ویژه دولت محلی در سه‌ماهه چهارم را تسریع می‌کند، اما حمایت ایجاد شده توسط اوراق قرضه از زیرساخت‌ها ممکن است تا اوایل سال 2022 اجرایی نشود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *