ترکیب هیئت مدیره بورس باید از تمام زنجیره باشد

مدیرعامل کارخانه فولاد پرندک گفت: ترکیب هیئت مدیره بورس باید به گونه ای باشد که هر یک از حلقه های زنجیره فولاد در آن نماینده ای داشته باشند.
ترکیب هیئت مدیره بورس باید از تمام زنجیره باشد

یعقوب رادان فر در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: وقتی یک بازاری شکل می گیرد باید گردانندگان اصلی این بازاردر راس هرم قرار بگیرند و مجموعه را مدیریت کنند،اما متاسفانه این موضوع کمتر به چشم می خورد.

وی ادامه داد: گردانندگان اصلی زنجیره فولاد تولید کنندگان شمش ، اسلب ، ورق ، میلگرد، تیرآهن ، نبشی و ناودانی و از طرف دیگر دارندگان معادن و سنگ اهن و تولید کنندگان آهن اسفنجی ، گندله و کنسانتره هستند که کل مجموعه تولید کنندگان فولاد را تشکیل می دهند.

مدیرعامل کارخانه فولاد پرندک گفت: تمام فعالانی که در حلقه های زنجیره صنعت فولاد مشغول به کار هستند حق دارند به عنوان هیات مدیره بورس کالا انتخاب شوند و در تصمیم گیری های این بازار حضور داشته باشند.

رادان فر افزود: اما از این زنجیره و حلقه بزرگ هیچکدام به جز فولادسازان در هیات مدیره بورس کالا نیستند و نمی توانند در تصمیم گیری ها حضور داشته باشند و این قطعا موجب آسیب به زنجیره خواهد شد، اما گوش شنوایی در این خصوص نیست.

وی تصریح کرد: برخی فعالان صنعت به علت رانت و منافع زیاد در صنعت فولاد مانع از ورود فعالان زنجیره فولاد و صحنه گردانان بخش های مختلف این صنعت به هیات مدیره بورس کالا می شوند، از یک سو در جلسات بر لزوم مشارکت فعالان صنعت و طرح مشکلاتشان برای بررسی و چاره گشایی تاکید می شود از طرف دیگر حلقه های دیگر نقشی در تصمیمات بورس کالا ندارند.

مدیرعامل کارخانه فولاد پرندک با اشاره به حضور سهامداران بزرگ و عمده و فولادسازان در بورس کالا گفت: حضور این افراد به عنوان بخشی از اعضا هیات مدیره شرط لازم است نه شرط کافی. اگر سهامدار عمده در هیات مدیره بورس کالا حرفش را می زند، سهامدار خرد و سایر تولید کنندگان چگونه نیازها، الزامات و مشکلات خود را مطرح کنند؟

رادان فردر ادامه افزود: آیا تولیدکننده ای که امروز وارد بازار شده و سرمایه گذاری های سنگین داشته و اشتغال بیشتری ایجاد کرده در مقایسه با مجموعه ای که دهسال قبل شکل گرفته است ، حق ندارد در این تصمیم گیریها حضور داشته باشد؟ بنظر می رسد این سیستم نیاز به اصلاح و ویرایش دارد تا تمام فعالان بتوانند در آن حضور داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *