ادامه روند نزولی شاخص کل بازار سرمایه

امروز هم فشار عرضه‌ها در بازار سرمایه باعث شد تا شاخص اصلی این بازار رو به پایین حرکت کند و بازار قرمز بسته شود.

به گزارش فولادبان، بورس اوراق بهادار تهران امروز هم از ابتدای معاملات با فاز منفی کار خود را آغاز کرد. معاملات به گونه‌ای رقم خوردند که این بازار همچنان قرمز باقی بماند و از روز گذشته قرمزتر باشد. کارشناسان بازار سرمایه عقیده دارند که رشد سهم‌های بانکی بر خلاف سایر نمادها، خبرهای مثبتی است که از برجام شنیده می‌شود چراکه خبرهای مثبت برجام نشانه افت قیمت دلار، اما وضعیت بهتر بانک‌هاست.

به هر ترتیب، شاخص کل بورس تا آخرین دقایق معاملات، 6 هزار و 846 واحد سقوط کرد تا به نقطه یک میلیون و 357 هزار و 92 واحدی برسد. شاخص هم‌وزن هم مانند روزهای گذشته به سقوط خود ادامه داد و با افت یک‌هزار و 680 واحدی، به 372 هزار و 494 واحد رسید. شاخص فلزات اساسی هم از دیگر شاخص‌های بازار جا نماند و با ریزش 4 هزار و 576 واحدی، رقم یک میلیون و 72 هزار و 902 واحدی را نشان داد.

در معاملات امروز بورس، نمادهای «شستا»، «فولاد»، «وبملت»، «برکت»، «کویر»، «خگستر» و «نوری» بیشترین تراکنش را تجربه کردند. نمادهای «فارس»، «نوری»، «فولاد»، «اخابر»، «پارس»، «شفن» بیشترین تأثیر مثبت و «وبملت» هم بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص داشتند. شیمیایی، خودرو و بانک‌ها هم برترین گروه‌های صنعت بودند.

امروز، نمادهای فولادی عرضه زیادی داشتند چراکه کمبود گاز و کاهش تولید پیش‌بینی‌های منفی برای این صنعت به دنبال داشته است. به هر حال، نمادهای «فجر»، «فخاس» و «فولاد» افت قیمت شدیدی را تجربه کردند. نمادهای معدنی «کچاد» و «کگل» هم قرمز بسته شدند. نماد «ذوب» هم در بازار فرابورس کاهش قیمت را تجربه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *