جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 تیر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رانت در زنجیره فولاد دور از انتظار نیست

مدیرعامل نورد آذر امین با تأکید بر اینکه ترکیب اعضای هیئت مدیره بورس کالا تغییری نکرده است، گفت: با این هیئت مدیره احتمال ایجاد رانت در زنجیره فولاد وجود دارد.

حسین نایب درختان در گفتگو با فولادبان در رابطه با اعضای جدید هیئت مدیره بورس کالا گفت: انتخاب این گروه‌ها به عنوان اعضای هیئت مدیره بورس کالا درست نیست چراکه بسیاری از کارخانه‌های نورد و ذوبی هم خصوصی در زنجیره فولاد فعالیت می‌کنند که اشتغال در این واحدها نسبت به واحدهای فولادساز دولتی بیشتر است و اگر این اتفاق بیفتد، برنامه سال‌های قبل تکرار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: اختلاف قیمت 5 درصدی شمش و میلگرد از جمله اقداماتی بود که اعضای هیئت مدیره سابق بورس کالا انجام دادند و باید توجه داشت که اقتصاد کشور و همچنین، اشتغال با این اقدامات از بین می‌رود و مشکلات جامعه روز به روز افزوده می‌شود.

مدیرعامل نورد آذر امین با تأکید بر حضور فعالان صنعتی خصوصی در هیئت مدیره بورس کالا افزود: انتخابات اعضای هیئت مدیره بورس کالا باید به گونه‌ای باشد که تنها از میان تولیدکنندگان محصولات میانی زنجیره افرادی انتخاب نشوند بلکه از تولیدکنندگان بالادستی و پایین‌دستی هم در بین آن‌ها باشند.

نایب درختان تصریح کرد: شرکت‌های خصولتی درگیری‌های مالیاتی و حقوقی دارند و این در حالی است که بخش‌های خصوصی حقوق کارگران و کارمندان خود را به موقع پرداخت می‌کنند و درگیری مالی زیادی ندارند.

وی در پایان گفت: اعضای هیئت مدیره بورس کالا همان ترکیب قبلی خود را حفظ کرده‌اند و به نظر می‌رسد که رویه قبلی خود را ادامه دهند و همان تصمیم‌هایی را بگیرند که تنها حلقه میانی زنجیره فولاد با آن‌ها منتفع شود بنابراین، رانت در این زنجیره دور از انتظار نیست.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors