جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 09 مهر 1403 - 7 دقیقه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نوسان ارزهای کلیدی در مصاف دلار

شاخص دلار امروز با اندکی کاهش به 100.035 رسید و دلار ثابت ماند. اکثر ارزهای کلیدی در برابر دلار نوسان داشتند.

نوسان ارزهای کلیدی در مصاف دلار اخبار

به گزارش فولادبان به نقل از اینوستینگ دلار آمریکا در روز دوشنبه ثابت ماند و این در حالی بود که معامله‌گران قبل از گزارش کلیدی اشتغال منتظر سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو بودند.

شاخص دلار، که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می‌کند، پس از اینکه هفته‌ی گذشته چهارمین افت هفتگی متوالی و نهمین نزول هفتگی خود را در ۱۰ ارز اخیر ثبت کرد، با اندکی کاهش به ۱۰۰٫۰۳۵ معامله شد.

دلار به لیست حقوق و دستمزد نگاه می‌کند

هفته‌ی گذشته پس از اینکه نرخ تورم مورد علاقه‌ی فدرال رزرو نشان داد که فشارهای قیمتی همچنان در حال کاهش است، کمی پس از شروع چرخه‌ی کاهش نرخ توسط بانک مرکزی ایالات متحده، دلار آمریکا عقب نشینی کرد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو قرار بود روز دوشنبه در انجمن ملی اقتصاد کسب و کار در نشویل، تنسی سخنرانی کند و انتظار می‌رود تصمیم فدرال رزرو برای کاهش نیم درصدی نرخ بهره خود را در اوایل ماه جاری توضیح دهد.

یک نظرسنجی از پیش‌بینی‌کنندگان حرفه‌ای توسط این گروه که روز یکشنبه منتشر شد، عبارت «اشتباه سیاست پولی» را به عنوان بزرگ‌ترین خطر نزولی برای اقتصاد ایالات متحده طی ۱۲ ماه آینده به کار برد.

داده‌های مهم بعدی که می‌تواند سرعت کاهش نرخ بهره ایالات متحده را هدایت کند، در قالب گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی اکتبر در روز جمعه ارائه می‌شود و اقتصاددانان انتظار دارند که اقتصاد ایالات متحده ۱۴۴۰۰۰ شغل ایجاد کند.

تحلیلگران ING در یادداشتی با اشاره حساسیت بازار کار و تمرکز بیشتر فدرال رزرو بر سمت اشتغال خاطرنشان کردند که «اگر پیش‌بینی ما برای افزایش نرخ بیکاری درست است، انتظار کاهش دلار را داشته باشید، البته بازارها به انتظارات برای کاهش نیم واحدی فدرال رزرو در نوامبر یا دسامبر نیز پایبند هستند.»

در اروپا، یورو و دلار آمریکا با ۰٫۱ درصد افزایش، به ۱٫۱۱۷۲ رسید. این ارز تاکنون تا حد زیادی در آستانه‌ی انتشار آمار تورم فوری سپتامبر در روز سه شنبه، ثابت مانده بود. گفتنی است مقامات بانک مرکزی اروپا در حال بررسی این موضوع هستند که آیا بار دیگر نرخ‌ها را در اکتبر کاهش دهند یا خیر.

در چشم‌انداز گزارش‌های کلیدی، ارقام تورم آلمان قبل از انتشار منطقه یورو به دنبال داده‌های هفته‌ی گذشته ارائه می‌شوند که نشان می‌دهند تورم در فرانسه و اسپانیا کمتر از حد انتظار افزایش یافته است و بر انتظارات برای کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در اکتبر می‌افزاید.

تحلیلگران ING با تأکید بر شرط‌بندی بازارها مبنی بر تداوم کاهش نرخ توسط بانک مرکزی اروپا اظهار داشتند: «چنانچه این هفته را با نرخ تورم کندتر از حد انتظار منطقه یورو و آمار ضعیف حقوق و دستمزد آمریکا به پایان برسانیم که تأییدکننده‌ی کاهش ۵۰ واحدی فدرال رزرو خواهد بود، انتظار می‌رود که یورو یکی از عقب‌مانده‌ها در شرایط ضعیف دلار باشد. از این رو، به دلیل ضعف دلار، یک حرکت کوتاه‌مدت دیگر به ۱٫۱۲۰۰ در یورو/دلار آمریکا امکان‌پذیر است، البته اگر تورم شگفت‌انگیز قوی منطقه یورو را مشاهده نکنیم، شاید یک شکست بزرگ بالاتر در راه نباشد.»

پوند/دلار (GBP/USD) با ۰٫۲% افزایش در ۱٫۳۳۹۹ معامله شد که فاصله‌ی چندانی با بالاترین سطح ۱٫۳۴۳۰ هفته‌ی گذشته نداشت و به سطحی صعود کرد که از فوریه ۲۰۲۲ مشاهده نشده بود.

داده‌های منتشر شده در اوایل روز دوشنبه نشان داد که رشد اقتصادی بریتانیا در سه ماهه دوم آهسته‌تر از آنچه قبلا تصور می‌شد پیش رفته است، زیرا تولید ناخالص داخلی در دوره آوریل تا ژوئن ۰٫۵ درصد تقویت شد.

این قرائت اندکی ضعیف‌تر از برآورد اولیه ۰٫۶ درصدی و کمتر از پیش‌بینی‌ها برای رشد ۰٫۶% دیگر بود.

و اما دلار/یوآن (USD/CNY) به ۷٫۰۱۲۰ صعود کرد. پس از اینکه مجموعه اقدامات محرک پکن باعث شد ارزش یوآن چین در هفته‌ی گذشته افزایش یابد، این جفت تثبیت شد و در روز جمعه به زیر سطح روانی ۷ در هر دلار رسید.

در سرزمین آفتاب تابان، در پی اظهارات نخست وزیر آینده‌ی ژاپن که اظهار داشت سیاست‌های پولی باید تطبیقی ​​باقی بماند، ین ژاپن برخی از سودهای هفته‌ی گذشته را پس گرفت و دلار/ین (USD/JPY) ۰٫۲ درصد افزایش یافت و به ۱۴۲٫۴۴ رسید. ین روز جمعه زمانی که شیگرو ایشیبا، وزیر دفاع سابق و منتقد سابق سیاست آسان تهاجمی، رهبری حزب حاکم لیبرال دموکرات را به دست آورد، جهش کرد.

علاوه بر این، تولید صنعتی ژاپن در ماه اوت ۳٫۳ درصد کاهش یافت، در حالی که شروع مسکن کاهش ۵٫۱ درصدی را به صورت سالانه به همراه داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors