جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 23 دی 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

افغانستان، حوزه معدنی پرپتانسیل خاورمیانه/ فقدان امنیت، سرمایه‌گذاری را کاهش داد

عضو اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه افغانستان ظرفیت بالایی در حوزه معادن سنگ آهن و سنگ‌های تزئینی دارد، گفت: مشکل اصلی سرمایه‌گذاری نشدن در معادن افغانستان امنیت این کشور است چراکه علاوه بر ریسک سرمایه‌گذاری، ریسک جانی هم برای فعالان حوزه معدن دارد.

افغانستان، حوزه معدنی پرپتانسیل خاورمیانه/ فقدان امنیت، سرمایه‌گذاری را کاهش داد عینک فولادی

بهرام شکوری در گفتگو با فولادبان افزود: افغانستان کشوری با بهترین ظرفیت معدنی به خصوص در حوزه سنگ آهن، سنگ‌های قیمتی و عناصر نادر خاکی مانند لیتیوم و سنگ‌های تزئینی است.

وی تصریح کرد: این کشور مورد توجه بسیاری از فعالان معدنی بخش خصوصی است تا بتوانند سرمایه‌گذاری در آن داشته باشند و بارها هم این تلاش از سوی فعالان انجام شده اما متأسفانه این اتفاق نیفتاده است.

این عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در دولت قبلی این کشور شاهد بودیم امنیت جانی و سرمایه‌ای در این کشور برقرار نیست و در حال حاضر هم وضعیت این کشور مشخص است و سرمایه گذاری خارجی افت زیادی داشته است.

شکوری گفت: تا زمانی که امنیت افغانستان برقرار نشود و دولت مرکزی افغانستان نتواند امنیت کامل را برقرار کند، بعید است که فعالان بخش خصوصی بتوانند در آن منطقه فعالیتی داشته باشند و یا مهندسان و کارشناسان دانش خود را در اختیار این کشور قرار دهند.

وی اضافه کرد: دو کشور ایران و افغانستان مزیت‌های خوبی برای یکدیگر دارند زیرا افغانستان می‌تواند از طریق ایران بسیاری از معادن خود را دوباره فعال کند، به آب‌های گرم دسترسی پیدا کند و به دنبال آن، فرآوری محصول می‌تواند در ایران صورت بگیرد. ایران به دلیل هم‌مرز بودن با کشورهای دیگر، محصولات افغانستان را با هزینه کمتری جابجا کند و سرمایه‌گذاری هم در این کشور به خوبی صورت گیرد.

عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: بزرگترین ایرادی که در کشور افغانستان وجود دارد، امنیت است و اگر امنیت در این کشور برقرار شود، اشتیاق برای سرمایه‌گذاری توسط فعالان بخش خصوصی معدن در افغانستان به مراتب بیشتر از قبل خواهد بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors