جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 23 دی 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

کنترل قیمت سهام فولادی توسط شرکت‌ها

یک فعال فولادی گفت: امروزه تولیدکنندگان یا فعالان فولادی، قیمت را در بورس به گونه‌ای وضع می‌کنند که نرخ سهام خود را افزایش دهند.

کنترل قیمت سهام فولادی توسط شرکت‌ها اخبار

رضا صالحی در گفتگو با فولادبان با اشاره به افزایش قیمت برخی محصولات فولادی در بازار آهن اظهار کرد: موضوع قیمت گذاری و ارزش گذاری در محصولات فولادی به قدری پیچیده است که عوامل موثر واقعی و غیرواقعی و مستقیم و غیرمستقیم زیادی دارد و از طرفی، نمی‌توان بحث بازی‌های نرخ‌گذاری و ضعف‌ها در حوزه نظارت را نادیده گرفت. در واقع عوامل اصلی تأثیرگذار در این موضوع، بسیار زیاد است که عوامل ثانویه غیرمرتبط و موثر به چشم نمی‌آید.

وی در ادامه اضافه کرد: از سوی دیگر، قوانین نانوشته‌ای در کشور وجود دارد و قیمت‌گذاری‌های داخل کشور با عوامل مختلفی دست به گریبان شده که در مثالی می‌توان به تأثیر افزایش و کاهش نرخ‌های جهانی، تعطیلات میلادی در کشورهای موثر در صنعت فولاد و تعطیلات عید نوروز اشاره کرد. در واقع می‌توان گفت یکی از خنده‌دارترین اما واقعی ترین عوامل موثر در قیمت‌گذاری فولاد، مسکن، خودرو و… که تبیین شده، نزدیک شدن به شب عید است.

فعال صنعت فولاد با بیان اینکه شرکت‌ها می‌توانند با هماهنگی‌های مورد نظر، قیمت سهام خود را در بورس کنترل کنند، گفت: از طرفی، سازمان بورس در کشورها، محفلی برای کشف قیمت محصولات است؛ اما در حال حاضر در بورس ایران، به دلیل خلا و ضعف‌های موجود، چنین ویژگی در کشور وجود ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع امروزه تولیدکنندگان یا فعالان فولادی، قیمت را در بورس به گونه‌ای وضع می‌کنند که نرخ سهام خود را افزایش دهند. بنابراین چنین عملکردی نشان می‌دهد بورس، کارکرد واقعی خود را در کشور از دست داده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors