جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 21 دی 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ابراز شد؛ 

نیاز صنعت فولاد ایران برای رسیدن به شاخص قیمت‌های جهانی 

کارشناس صنعت فولاد گفت: با توجه به شاخصه‌های جهانی در هر قسمت زنجیره فولاد، از بخش معدن تا محصولات نهایی فاصله زیادی با بازارهای جهانی داریم که مسئولان این فاصله را با تعرفه و عوارض صادراتی پر می‌کنند. 

نیاز صنعت فولاد ایران برای رسیدن به شاخص قیمت‌های جهانی  اخبار

احمد رضوی نیک در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه وضع عوارض صادراتی بر محصولات نهایی فولاد غیرمنطقی است، اظهار کرد: در برخی از کشورها عوارض صادراتی برای مواد خام و نیمه خام وجود دارد که با این اقدام، بتوانند به شاخص قیمت‌های جهانی برسند. کشورهایی مانند عراق و افغانستان محصولاتی اعم از سنگ آهن، کنسانتره، شمش خام و بیلت ایرانی را وارد می‌کنند و این درحالیست که کشور به این مواد نیاز دارد.

وی افزود: شرکت‌های بازرگانی به صورت واسطه‌ای با زیر فروشی و سفته بازی که اخیراً در کشور باب شده، به نام برخی کارخانجات آهن اسفنجی خرید و فروش می‌کنند. در واقع برخی کارخانجات نیمه تعطیل، سهمیه آهن اسفنجی خود را گرفته که توسط واسطه‌ها صادر شده و کسب درآمد می‌شود.

کارشناس صنعت فولاد با اشاره به اینکه اگر قرار بر صادرات مواد خام ایرانی است، باید حداقل با قیمت جهانی صادر شود که برای کشور ارزآوری داشته باشد، گفت: با توجه به شاخصه‌های جهانی در هر قسمت زنجیره فولاد، از بخش معدن تا محصولات نهایی فاصله زیادی با بازارهای جهانی داریم که مسئولان این فاصله را با تعرفه و عوارض صادراتی پر می‌کنند. از طرفی، هزینه انرژی و شرایط روند تولید در کشور صورت می‌گیرد؛ اما در نهایت با زیرفروشی به هر قیمتی به کشورهایی مانند عربستان، کویت، عراق و ترکیه، سود نهایی نصیب آنان می‌شود.

رضوی نیک در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین با عوارض صادراتی به شرط تناسب با قیمت‌های جهانی موافق هستیم و البته این نرخ باید در بازار داخلی کمتر از بازار جهانی باشد تا مصرف کننده بتواند مواد مورد نیاز خود را به راحتی تأمین کند. همچنین با توجه به بودجه‌ای که برای سال آینده در نظر گرفته شده، به نظر می‌رسد دولت نیازمند نقدینگی است که برای تأمین آن، دست در جیب مردم کرده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors