جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 21 دی 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

ضرورت برنامه‌ریزی صمت برای مازاد تولید فولاد

یک فعال فولادی گفت: وزارت صمت باید با مشخص کردن ظرفیت تولید، مصرف و مازاد داخلی به تولیدکنندگان و بازرگانان کشور برای ارزآوری کمک کند.

ضرورت برنامه‌ریزی صمت برای مازاد تولید فولاد اخبار

رضا صالحی در گفتگو با فولادبان در خصوص احتمال کاهش عوارض صادراتی مواد اولیه فولادی تصریح کرد: در حال حاضر، کاهش عوارض در مرحله ابلاغ قرار گرفته؛ اما در صورت اجرایی شدن می‌تواند برای بهبود وضعیت موثر واقع شود. بازرگانان از ابتدای سال صادرات محصولات فولادی داشتند و با وضع بخشنامه، به طور ناگهانی دچار خسارت زیادی شدند که کاملا غیرمنطقی بود. بر همین اساس، با اصلاح آن می‌توان تا حدودی از ضرر و زیان به وجود آمده جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: در واقع می‌توان گفت این اتفاق از متفرق شدن بخش خصوصی و حتی دولتی در حوزه صادرات جلوگیری کرده و در موضوع رونق بازار داخلی در شرایط فعلی تاثیرگذار خواهد بود.

فعال صنعت فولاد بیان کرد: زمانی که بازار داخلی در رکود به سر می‌برد و یا به دلایلی دچار توقف، کاهش تولید یا مازاد داخلی شده‌ایم، صادرات کمک شایانی برای بهبود وضعیت دارد. به همین دلیل، حاکمیت باید نقش خود را به عنوان یک تسهیل کننده و ناظر به درستی انجام دهد.

به گفته صالحی، وزارت صمت باید با مشخص کردن ظرفیت تولید، مصرف و مازاد داخلی به تولیدکنندگان و بازرگانان کشور برای ارزآوری کمک کند.

وی با اشاره به اینکه هنوز تعریف درستی از خام فروشی در کشور وجود ندارد، گفت: در واقع باید میزان مصرف آهن اسفنجی، گندله و سایر محصولات در کشور براساس کوره‌های موجود در کشور مشخص باشد و وزارتخانه با بررسی کامل آنها، بتواند ظرفیت کل تولید را حساب و برای مازاد آن برنامه ریزی کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors