جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 28 آذر 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

ناهمخوانی رشد قیمت آهن اسفنجی با سایر محصولات فولادی

یک فعال فولادی گفت: با افزایش قیمت آهن اسفنجی، نرخ شمش نیز باید حدود ۴ هزار تومان گران‌تر شود که متاسفانه به دلیل رخ ندادن این اتفاق، رکود در بازار آهن و فولاد حاکم شده است.

ناهمخوانی رشد قیمت آهن اسفنجی با سایر محصولات فولادی اخبار

مصطفی علینقیان در گفتگو با فولادبان در خصوص بودجه اختصاص داده شده برای ساخت مسکن در سال آینده و تاثیر آن در رکود بازار فولاد مطرح کرد: در صورتی که ساخت یک میلیون مسکن در سال ۱۴۰۳ عملی شود، قطعا این میزان ساخت برای حذف رکود بازار آهن و فولاد تاثیر گذار خواهد بود. البته اجرایی شدن این طرح بعید به نظر می‌رسد و از طرفی، در تولید فولاد نسبت به مصرف مازاد داریم.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی بزرگ‌ترین مشکل صنعت فولاد ایرا، عدم خریدار محصولات است، گفت: از سوی دیگر، محصولات فولادی کشور را نمی‌توان به بازارهای جهانی صادر کرد؛ چرا که نرخ‌ها در بازار داخلی با قیمت‌های بازار جهانی همخوانی ندارد.

فعال صنعت فولاد اظهار داشت: همچنین اخیراً قیمت آهن اسفنجی از ۱۱ هزار تومان به ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان رسیده و این درحالیست که تقریبا ۸۰ درصد این محصول به شمش تبدیل می‌شود. با افزایش قیمت آهن اسفنجی، نرخ شمش نیز باید حدود ۴ هزار تومان گران‌تر شود که متاسفانه به دلیل رخ ندادن این اتفاق، رکود در بازار آهن و فولاد حاکم شده است.

علینقیان معتقد است، وضعیت به گونه‌ای شده که فولادسازان با تولید یک کیلوگرم شمش فولادی، ۳ هزار تومان ضرر می‌کنند و این زیان در یک روز به ۳ میلیارد تومان می‌رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، عرضه کم و مهندسی شده آهن اسفنجی به دلیل کمبود گاز یکی دیگر از مشکلات صنعت فولاد است. صادرات در بسیاری از بخش‌های زنجیره وضعیت خوبی ندارد؛ اما در نیمه اول امسال این محصول حدود یک میلیون تن صادرات داشت که تقریبا خوراک حداقل ۲۰ تا ۳۰ کارخانه تولید شمش محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors