جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 آذر 1402 - 8 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه 20 آذر؛ فولاد اوکراین در مسیر بهبود/ جزییات افزایش واردات سنگ آهن چین چیست؟

تازه ترین خبرها از بازار فولاد از ثبات قیمت‌ جهانی محصولات فولادی حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه 20 آذر؛ فولاد اوکراین در مسیر بهبود/ جزییات افزایش واردات سنگ آهن چین چیست؟ اخبار

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز با نرخ 50 هزار و 450 تومان در بازار غیر رسمی معامله شد که نسبت به روز گذشته تغییری نداشت.
امروز بازار جهانی نوسان زیادی نداشت که دلیل اصلی آن تقاضای مدیریت شده در بخش فولاد بود. داده‌ها نشان می‌دهد واردات سنگ آهن چین در ماه نوامبر ۳.۴ درصد نسبت به اکتبر افزایش یافته است زیرا حاشیه‌های کارخانه فولاد بهبود یافته و افزایش یوان باعث خرید عنصر اصلی فولادسازی شده است.
داده‌های گمرک این کشور نشان می‌دهد که بزرگترین مصرف‌کننده سنگ آهن جهان در ماه گذشته ۱۰۲.۷ میلیون تن از ماده اصلی فولادسازی را وارد کرده است که از ۹۹.۴ میلیون تن در اکتبر افزایش یافته است. واردات نوامبر برای چهارمین ماه متوالی در سطح بالایی باقی ماند و برای پنجمین بار در سال جاری به بالای ۱۰۰ میلیون تن رسید. داده‌های گمرک نشان می‌دهد که صادرات محصولات فولادی چین در نوامبر ۴۳.۳ درصد نسبت به سال قبل به ۸.۰۱ میلیون تن و ۰.۹ درصد بیشتر از ۷.۹۴ میلیون تن صادرات به خارج از کشور در اکتبر افزایش یافته است. مجموع صادرات فولاد از بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان از ژانویه تا نوامبر ۸۲.۷ میلیون تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵.۶ درصد افزایش داشت و کل صادرات سال ۲۰۲۳ به بالاترین میزان از سال ۲۰۱۶ رسید. چین در ماه گذشته ۶۱۴ هزار تن محصولات فولادی وارد کرد که در مقایسه با ۷۵۰ هزار تن در نوامبر ۲۰۲۲ کاهش داشت که در مجموع در دوره ژانویه تا نوامبر به ۷ میلیون تن رسید که ۲۹.۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت.
تجارت فولادی اوکراین نیز نسبت به گذشته وضعیت متفاوت‌تری پیدا کرده است. داده‌های خدمات گمرکی دولتی نشان می دهد در اکتبر ۲۰۲۳، اوکراین میزان واردات محصولات فولادی تخت نورد شده را به ۹۵.۳ هزار تن رساند. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی تخت نورد شده به اوکراین در ماه اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۳ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد هزینه واردات محصولات فولادی تخت نورد شده به اوکراین در ماه اکتبر ۲۰۲۳ به ۱۰۱.۰۳ میلیون دلار رسیده است که حدود ۰.۴۲۹.۸ درصد نسبت به ماه قبل رشد داشته است.
همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند در اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۳۵.۴۶ هزار تن محصولات فولادی تخت نورد گرم بدون پوشش با عرض ۶۰۰ میلی متر و با کد نامگذاری ۷۲۰۸ به اوکراین وارد شد که نسبت به ماه قبل با کاهش ۱۸.۵ درصدی همراه بوده است. بررسی ها نشان می دهد ارزش محموله های وارد شده به اوکراین در اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۲۸.۹۸ میلیون دلار بوده که نسبت به ماه قبل با کاهش ۱۹ درصدی همراه بوده است.
بررسی ها نشان می دهد در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ ترکیه، اسلواکی و رومانی در مجموع بیش از ۷۰ درصد از محصولات فولادی تخت نورد گرم بدون پوشش با عرض ۶۰۰ میلی متر مورد نیاز اوکراین را به این کشور صادر کردند. باید توجه داشت که در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ ترکیه حدود ۴۳ درصد، اسلواکی حدود ۱۷.۴ درصد و رومانی حدود ۱۴.۸ درصد از محصولات فولادی تخت نورد گرم بدون پوشش با عرض ۶۰۰ میلی متر مورد نیاز اوکراین را تامین کردند.
در این میان معامله گران گزارش دادند تامین کننده اصلی محصولات فولادی تخت نورد سرد بدون پوشش مورد نیاز اوکراین در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ کشور ترکیه بوده است که حدود ۵۹.۴ درصد از محصولات مورد نیاز اوکراین را در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ تامین کرده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors