جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 آبان 1402 - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تولیدکنندگان آهن اسفنجی به دنبال افزایش قیمت/ معاملات بورس کالا شفاف نیست

عضو هيات ‌مديره انجمن توليدكنندگان فولاد گفت: تولیدکنندگان آهن اسفنجی معتقدند با شروع فصل سرما دچار محدودیت‌هایی خواهیم شد و در هر صورت قیمت این محصول افزایش خواهد یافت؛ بر همین اساس، بورس کالا باید اجازه افزایش قیمت را برای تولیدکنندگان مجاز کند.

تولیدکنندگان آهن اسفنجی به دنبال افزایش قیمت/ معاملات بورس کالا شفاف نیست اخبار

بهادر احرامیان در گفتگو با فولادبان درباره انبارکردن آهن اسفنجی مطرح کرد: این محصول به دلیل احتمال فعال شدن و آتش گرفتن به مدت طولانی در انبارها نمی‌ماند. در این راستا، می‌توان گفت بسیاری از این دپوها توسط مصرف کنندگان آهن اسفنجی مانند کارخانجات شمش صورت می‌گیرد؛ چرا که این شرکت‌ها احتمالاً در زمستان با کمبود مواد مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به کاهش عرضه‌ای که هفته گذشته برای محصول آهن اسفنجی در بورس رخ داد، گفت: این اتفاق بیشتر به دلیل اختلاف نظری بود که بین بورس کالا و تأمین کنندگان و عرضه کنندگان آهن اسفنجی وجود داشت. تولیدکنندگان آهن اسفنجی معتقدند با شروع فصل سرما دچار محدودیت‌هایی خواهیم شد و در هر صورت قیمت این محصول افزایش خواهد یافت؛ بر همین اساس، بورس کالا باید اجازه افزایش قیمت را برای تولیدکنندگان مجاز کند.

به گفته عضو هيات ‌مديره انجمن توليدكنندگان فولاد، در واقع دغدغه شرکت‌های آهن اسفنجی این است که در زمستان، نهایتاً دلالان از افزایش قیمت محصول بهره می‌برند و به همین دلیل باید این اتفاق در بورس بیفتد.

احرامیان با بیان اینکه به نظر می‌رسد بورس کالا مدیریت شده است، تصریح کرد: از سوی دیگر، روند قیمت گذاری محصولات فولادی در بورس کالا دستوری است و با توجه به شرایط، می‌توان گفت بورسی که محل مشخص شدن و شفافیت قیمت‌ها باشد، نداریم. در این راستا، دولت باید اجازه دهد بورس کار خود را کند و معاملات را بر اساس روند عرضه و تقاضا به پیش ببرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors