جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 23 شهریور 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار آهن به روایت فعال بازار/ از ثبات قیمت‌ها در بازار آهن تا احتمال افزایش قیمت سنگ آهن در بازار جهانی

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران گفت: این بازار در هفته جاری با ثبات قیمت به کار خود پایان داد.

تحلیل هفتگی بازار آهن به روایت فعال بازار/ از ثبات قیمت‌ها در بازار آهن تا احتمال افزایش قیمت سنگ آهن در بازار جهانی اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران آینده قیمت سنگ آهن, قیمت سنگ آهن

محمدصادق چیت ساز در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار آهن اظهارداشت: بازار آهن در هفته جاری با ثبات قیمت به کار خود ادامه داد.

وی گفت: در این راستا، قیمت هرکیلوگرم میلگرد آجدار نمرات ۱۴ تا ۲۵ بین ۲۴ هزار تومان تا ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان به علاوه ارزش افزوده متغییر بود. همچنین معاملات تیرآهن، نبشی و ناودانی با ثبات در قیمت‌ها انجام شد.ق

چیت ساز افزود: در این هفته قیمت انواع قوطی در بازار بین ۳۶ هزار تومان تا ۳۷ هزار و ۲۰۰ تومان در نوسان بود.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران تصریح کرد: با توجه به قیمت‌های بالا و رکود در بازار ملک، خریداران املاک چک‌ها را پاس نمی‌کنند و بر طبق قراردادهای منعقده، اگر چک پاس نشود، معامله فسخ می‌گردد. به همین دلیل نقدینگی دست سازندگان و پیمانکاران فعال در صنعت ساختمان نیست، چرا که اکثرا در رکود مسکن گیر افتاده‌اند.

چیت ساز خاطرنشان کرد: در شرکت بورس کالای ایران در روز چهارشنبه ۲۲ شهریور ماه ۵۵ هزار تن میلگرد آجدار با قیمت هر کیلوگرم ۲۴ هزار و ۴۲۵ تومان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، ۳۵ تومان بالاتر از نرخ پایه معامله شده است.

وی با اشاره به آخرین قیمت‌ها در بازار آهن تهران، گفت: در این هفته قیمت هر شاخه تیر آهن نمره ۱۴ ذوبی در انبار تهران ۴ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان، تیر آهن نمره ۱۶ هر شاخه ۴ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان و نمره ۱۸ هر شاخه ۵ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان معامله شده است. همچنین قیمت نبشی سایز ۳۰ ضخامت ۳ میل هر کیلوگرم ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان و سایز ۶۰ ضخامت ۶ میل هر کیلوگرم ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان بود.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران اظهار کرد: در این هفته قیمت ناودانی سایز ۱۲ هرکیلوگرم ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان و سایز ۲۰ هر کیلوگرم ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان نرخ گذاری شده است. همچنین قیمت ورق ۲ میل فولاد مبارکه هر کیلوگرم ۳۷ هزار تومان و ورق ۲/۵ و ۳ میل فولاد مبارکه هر کیلوگرم ۳۶ هزار تومان در بازار آهن تهران معامله می‌شود.

چیت ساز افزود: ورق گرم ضخامت ۳ میل با ابعاد ۶x۱/۵ متر هرکیلوگرم ۳۲ هزار و ۲۷۰ تومان و ضخامت ورق ۸ میل ۳۱ هزار تومان در بازار آهن تهران قیمت گذاری شده است.

وی اضافه کرد: در این هفته قیمت شمش قوسی شرکت فولاد خوزستان کیفییت 5SP با ابعاد ۱۵۰x۱۵۰ میلی متر ۲۱ هزار و ۷۰۰ تومان و شمش القایی اصفهان ابعاد ۱۲۵x۱۲۵ هر کیلوگرم ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می‌شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران بیان کرد: در این هفته قیمت هر تن شمش صادراتی ایران فوب خلیج فارس ۴۶۳ دلار و میلگرد صادراتی ایران به مقصد عراق درب کارخانه ۵۰۰ تا ۵۱۰ دلار به ازای هر تن صادر شده است.

به گفته وی، در این هفته قیمت سنگ آهن در بازارهای شرق آسیا ۱۲۱ دلار نرخ گذاری شده است. در صورتی که دولت چین در پروژه‌های توسعه ساخت و ساز این کشور مصمم باشد، قیمت سنگ آهن به زودی به ۱۳۰ دلار در هر تن می‌رسد.

چیت ساز در پایان خاطرنشان کرد: گزارشات بین المللی فولاد نشان می‌دهد رشد نرخ مواد اولیه از رشد نرخ محصولات نهایی فولاد بیشتر است و همین رشد قیمت منجر به کاهش سود کارخانجات شرکت‌های فولاد سازی می‌شود و مخاطره تعطیلی آنها را به همراه خواهد داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors