جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 09 آذر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بازار جهانی منتظر کاهش شدید قیمت فولاد برزیلی باشد؟/ پاسخ جالب غول فولادسازی به تحلیلگران

مدیر ارشد مالی کارخانه «اوسیمیناس» بزرگترین تولیدکننده مقاطع تخت فولادی برزیل به تحلیلگران و سرمایه‌گذاران گفت: باوجود کاهش قیمت سنگ‌ آهن، اما قیمت زغال سنگ کک و زغال سنگ حرارتی در حال افزایش هستند، ضمن اینکه می‌توان انتظار کاهش قیمت فولاد برزیلی را داشت ولی این کاهش شدید نخوهد بود

بازار جهانی منتظر کاهش شدید قیمت فولاد برزیلی باشد؟/ پاسخ جالب غول فولادسازی به تحلیلگران عینک فولادی قیمت جهانی فولاد فولاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، به دنبال تضعیف بازار جهانی و کاهش میزان تقاضای داخلی، قیمت محصولات مقاطع تخت کشور در سال 2022 کاهش شدیدی را تجربه کردند. تازه ترین ارزیابی ها نشان می‌دهد که قیمت ماهانه ورق گرم داخلی، exw برزیل 4400-4620 رئال (824-865 دلار) به ازای هر تن بود که نست به ماه گذشته ثابت مانده و در مقایسه با 9 سپتامبر (18 شهریور)، 7.58 درصد کاهش نشان می دهد. این محصول در ماه سپتامبر در بازه قیمتی 4770 تا 4990 رئال به ازای هر تن معامله می‌شد.

این در حالی است که بیشترین میزان قیمت ورق گرم داخلی برزیل در سال 2022  مربوط به در 8 آوریل (19 فروردین) و در بازه 6500 تا 6960 رئال (واحد پول برزیل) به ازای هر تن بود.  این شاخص از آن زمان تاکنون، 32.99 درصد کاهش نشان می دهد. همچنین عملکرد سالانه از کاهش 24.77 درصدی از تاریخ 10 دسامبر 2021 (19 آذر 1400) حکایت دارد. بازه قیمتی این کالا در این مدت 5950-6040 رئال به ازای هر تن بود.

در این میان، مدیر اجریی کارخانه «اوسیمیناس» بزرگترین تولیدکننده مقاطع تخت فولادی برزیل گفت:”بازار شیوه انتظار برای تغییر وضعیت را در پیش گرفته است به طوری که صنایع در خط لوله‌ پروژه‌هایی دارند و منتظر اعلام سیاست‌های اقتضادی از طرف دولت جدید برزیل هستند ولی وضعیت کنونی بازار، نه صعودی و نه نزولی است.

گفته می شود اختلاف نظر میان مسئولان دولت جدید برزیل و تیم انتقالی‌ منجر به نوسانات در بازارهای مالی داخلی شده که این موضوع بی‌ثباتی مالی را در پی داشته است. البته انتظار می‌رود این رویدادها، مذاکره‌ها با مشتریان صنعتی و صنعت خودروسازی را تحت تاثیر قرار دهد. با این وجود، مدیر اجرایی کارخانه «اوسیمیناس» اصرار داشت که کاهش چشمگیری در محصولات مشاهده نخواهد شد.

وی اظهار داشت:”همانطور که قبلا هم گفتم، کاهش قیمت کمی را می‌توان انتظار داشت. اتفاقی که اکنون می‌تواند رخ دهد، اینکه قراردادهایی که معمولا یک‌ساله هستند، برای مدت زمان کوتاه‌تری بسته شوند. ولی مذاکرات هنوز به پایان نرسیده‌اند و ما نمی‌توانیم بیش از این اظهار نظر کنیم.”

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors