جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 09 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

امکان تحقیق و تفحص مجلس از بورس کالا وجود دارد/ مشکل فولاد مبارکه بی‌سر و صدا حل می‌شود!

یک کارشناس صنعت فولاد مطرح کرد: به احتمال زیاد اختلافات شرکت فولاد مبارکه اصفهان در آینده‌ای نزدیک، به صورت داخلی و بی‌سر و صدا حل خواهد شد!

محمدصادق چیت ساز در گفتگو با فولادبان بیان کرد: با توجه به جلسه‌ای که اواخر مرداد گذشته برگزار شد، به نظر می‌رسد قوه قضاییه و وزارت دادگستری پاسخگوی نتیجه تخلفات فولاد مبارکه اصفهان خواهند بود.

وی گفت: در این راستا، فولاد مبارکه اصفهان اظهار داشته که تا به الان مشکلی به‌وجود نیامده و در صورت ایجاد ابهامات و سوالات مربوط به این قضیه، از طریق قوه قضاییه پاسخگو خواهند بود. برهمین اساس، به احتمال زیاد این خبر به زودی کمرنگ شده و به تدریج از بین خواهد رفت.

عضو هیات مدیره صنف فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تهران در جواب اینکه آیا احتمال تحقیق و تفحص از بورس کالا نیز وجود دارد یا خیر، گفت: امکان همچین تحقیق و تفحصی از بورس در مجلس وجود دارد. البته این موضوع در بورس کالا مطرح شده اما تا به حال اتفاقی در این خصوص نیفتاده است.

وی تصریج کرد: در بحث بورس و فولاد تفاوت‌های زیادی وجود دارد، چرا که فولاد مبارکه کالای خود را می‌فروشد؛ اما بورس کالا از خود محصولی ندارد و فقط کالای سایر کارخانجات را می‌فروشد.

چیت ساز تاکید کرد: تنها اشکالی که می‌توان از بورس گرفت، در بحث قیمت گذاری دستوری است. به عنوان مثال، زمانی که قیمت شمش در بورس کالا 13 هزار تومان ثبت می‌شود، با فروش 60 هزار تن شمش، روز بعد قیمت به 12 هزار تومان می‌رسد. در واقع، شرکت فولاد در سال 1400 توانسته 705 میلیارد تومان گردش کار داشته باشد؛ اما بورس کالا فقط محصولات چندین شرکت خصوصی و دولتی در زمینه‌های مختلف را می‌فروشد و در زمینه قیمت گذاری دخالت می‌کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors