جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 26 تیر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

روس‌ها در تسخیر بازار جهانی فولاد موفق می‌شوند؟/با وجود تورم، قیمت فولاد در ایران یکسال ثابت ماند

روسیه با دامپینگ در بازارهای هدف صادراتی موجب از دست رفتن بازارهای صادراتی ایران، انباشت محصولات فولادی در انبارها و ضرر و زیان مالی گسترده‌ای به فعالان صنعتی کشور شده است.

یک فعال صنعتی درباره تبعات دامپینگ گسترده روسیه بر بازار فولاد کشور و بررسی شرایط  بازار داخلی و صادراتی محصولات فولادی گفت: بسیاری از مشتری‌‌‌‌‌های صادراتی ایران با وضع عوارض ایران بر محصولات فولادی و دامپینگ همزمان روسیه به سمت بازارهای این کشور برای خرید محصولات فولادی رفتند و قیمت پایین محصولات روسی را دلیل این موضوع عنوان کردند.

آنوش رحام در گفتگو با فولادبان  با بیان اینکه در بازار داخلی هم با توجه به چسبندگی نرخ دلار، انباشت حجم عظیم محصولات فولادی در انبارها و ضرر و زیان چند صد میلیارد تومانی مواجه شدند افزود: بعد از جنگ روسیه و اوکراین و تحریم روسیه، بازارهای جهانی با نوسان و افزایش قیمت روبه رو شدند، اما روسیه با کاهش 40 درصدی قیمت مشتری‌های زیادی را جذب کردند.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران با اشاره به اقدام روسیه برای حفظ صادرات خود تصریح کرد: روسیه برای اینکه صنایع و مشاغل خود را از دامپینگ محافظت کنند و مانع از آسیب به بخش های صنعتی و اقتصادی شوند، ارزش روبل را در مقابل دلار پایین آوردند.

رحام افزود: روسیه با دامپینگ محصولات فولادی توانست بازارسازی جدیدی برای محصولات خود در شرایط تحریمی کند و قطعا پس از گذر از این زمان و کاهش قیمت کامودیتی ها در بازارهای جهانی می تواند بازارهای خود را توسعه دهد و در شرایط ثانوی حتی اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کند.

وی بازار داخلی محصولات فولادی و تولیدکنندگان را با توجه به چسبندگی به نرخ دلار و بازارهای خارجی همراه با زیان مداوم بیان کرد و گفت: تولیدکنندگان محصولات فولادی بویژه لوله و پروفیل که در دو ماه گذشته از بورس کالا ورق فولادی خریداری کرده و هنوز هم محصول خود را دریافت نکرده اند در حال حاضر با کاهش 10 درصدی قیمت در هر عرضه روبه رو شده اند و در زمان تحویل محصول، ورق موردنیاز ۲۰ درصد گرانتر به دست آنها می رسد و اگر هزینه های تولید و سربار را به محصول اضافه شود،با حجم عظیمی محصول با چند صد میلیارد تومان زیان انباشته در انبارها مواجه خواهیم شد.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران با ابراز تاسف از شرایط موجود دربازار داخل افزود: بیش از یکسال است فعالان اقتصادی بر ثبات قیمت محصولات کامودیتی و ارائه برنامه مدون و مشخص برای محصولات زنجیره فولادی و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی تاکید دارند اما توجه جدی به این موضوع مهم نشده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors