جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 04 اسفند 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قیمت ورق گرم فولادی تولید داخل، گرانتر از ورق گرم جهانی است

بررسی سندیکای لوله و پروفیل همچنین نشان داد در سال 1400 ورق گرم فولاد مبارکه حدود 11 دلار از CIS   و 47 دلار از ورق گرم تولید چین گرانتر بود زیرا قیمت ورق سرد داخلی 911 دلار و ورق سرد چین 903 دلار بود اما ورق سرد CIS  در مقاطعی افزایش قیمت داشته که موجب شده قیمت ورق سرد و CIS  روی 980 تا هزار دلار بایستد و همین بررسی نشان داد قیمت ورق سرد داخلی از میانگین ورق چین هم بالاتر بود.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی گفت: با وجود کاهش قیمت ورق فولادی در بازارهای جهانی، قیمت ورق گرم فولادی در سال 1400 گرانتر به دست تولیدکننده رسید.

آنوش رحام در گفتگو با فولادبان با اشاره به کاهش قیمت ورق فولادی دربازار افزود: علت ریزش قیمت ورق فولادی کاهش و توقف طرح‌های ساخت و ساز مسکن در چین، شیوع سویه‌های جدید کرونا و تعلیق بازارها پس از این سویه هاست اما قطعا قیمت محصولات فولادی و ورق به زودی با توجه به افزایش قیمت نفت و دیگر نهاده‌ها و افزایش تنش روسیه با اوکراین افزایش قیمت خواهد یافت.

وی ادامه داد: طبق تحلیل‌های انجام شده در سندیکا، قیمت ورق فولادی داخلی درمقایسه با قیمت های جهانی بالاتراست و میانگین  قیمت بیشتر محصولات عرضه شده در بورس کالا از میانگین قیمت جهانی بالاتر است با این حال  کاهش قیمت ورق فولادی بازار زمانی ممکن خواهد شد میزان عرضه از محل واردات و مازاد تولید کشور از تقاضا پیشی بگیرد.

این فعال صنعتی تصریح کرد: بر اساس جداول ارزیابی سندیکای لوله و پروفیل ، قیمت تمام عرضه های ورق گرم مبارکه با قیمت ورق گرم وارداتی چین در سال 1400  بر مبنای محاسبه قیمت روز و ارز سنا مقایسه شد و نتیجه به این صورت بود که قیمت ورق گرم تولید داخل در سال 1400 و در بازه زمانی مشخص حدود 911 دلار ، ورق گرم CIS 902 دلار و ورق گرم چین 864 دلار بود.

رحام گفت: بررسی سندیکای لوله و پروفیل همچنین نشان داد در سال 1400 ورق گرم فولاد مبارکه حدود 11 دلار از CIS   و 47 دلار از ورق گرم تولید چین گرانتر بود زیرا قیمت ورق سرد داخلی 911 دلار و ورق سرد چین 903 دلار بود اما ورق سرد CIS  در مقاطعی افزایش قیمت داشته که موجب شده قیمت ورق سرد و CIS  روی 980 تا هزار دلار بایستد و همین بررسی نشان داد قیمت ورق سرد داخلی از میانگین ورق چین هم بالاتر بود.

رحام گفت: حفظ رویه و تناسب عرضه 20 درصد ورق وارداتی و 80 درصد ورق داخلی موجب  کنترل و ثبات قیمتی در بازار و مانع از تکانه‌های قیمتی ورق فولادی این محصول است.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors