جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 14 بهمن 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سرمایه گذاری زیر ساختی 4 سال زمان خواهد برد/ تولید فولاد به 55 میلیون تن در 1404 نمی‌رسد

ظرفیت تولید فولاد به چشم انداز تعیین شده تا 1404 خواهد رسید اما بهره وری به دلیل همین مشکلات برق در تابستان و گاز در زمستان کاهش خواهد یافت و به نظر می‌رسد تولید به رقم 55 میلیون تولید در 1404 نخواهد رسید.

سرمایه گذاری زیر ساختی 4 سال زمان خواهد برد/ تولید فولاد به 55 میلیون تن در 1404 نمی‌رسد عینک فولادی اخبار گاز مایع فولاد

مدیر توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو با بیان اینکه احتمال کاهش 20 درصدی تولید فولاد در سالجاری نسبت به سال گذشته گفت: سرمایه گذاری  زیرساختی در واحدهای نیروگاهی، توسعه میدان های نفت، گاز و پالایشگاه‌ها بین 3 تا 4 سال زمان خواهد برد و به نظر می‌رسد چشم انداز کوتاه مدت انرژی در بخش صنایع روشن نیست.

امیر صباغ در گفتگو با فولادبان افزود: به نظر می‌رسد واردات گاز مایع و برق در دستور کار قرار ندارد؛ چرا که کشورهای همسایه برقی برای فروش نداشته و یا حتی از ما برق می خرند پس ما این بحران را باز هم خواهیم داشت.

به گفته وی، این احتمال وجود دارد در تابستان بخشی از صادرات برق ایران کاهش یابد تا مشکل صنایع برطرف شود اما این اقدامات کافی نیست. البته انتظار می‌رود احداث چهار میلیون واحد مسکونی این ضعف را جبران کند که به نتیجه رسیدن این موضوع حداقل چهار سال زمان می‌برد. طرح تولید 4 میلیون مسکن برای فولاد تقاضا ایجاد می‌کند اما مشکل زیرساختی ما پابرجا خواهد بود و همین مسکن‌های تازه نیاز به برق و گاز دارند و برای رفع مشکل باید سرمایه گذاری جدی صورت بگیرد.

وی با اشاره به  ظرفیت 12 هزار مگاواتی ایمیدرو که به کمک  مجموعه های صنعتی خواهد رفت، گفت: حتی چنین طرح ها و قراردادهایی نیز زمانبر بوده و انتظار نداریم زودتر از 3 سال شروع به تولید برق کنیم.

صباغ با بیان اینکه برای توسعه میادین گازی نیز باید با توافق وزارت نفت باشد، تصریح کرد: واحدهای صنعتی توانایی سرمایه گذاری برای توسعه میادین گازی را داشته تا حفاری کرده و گاز ترش را به پالایشگاه ها برسانند اما بر سر انتقال آن به واحدهای صنعتی باید تصمیم جدی گرفته شود، چون انتقال و تخصیص آن با وزارت نفت است.

به گفته وی، ظرفیت تولید فولاد به چشم انداز تعیین شده تا 1404 خواهد رسید اما بهره وری به دلیل همین مشکلات برق در تابستان و گاز در زمستان کاهش خواهد یافت و به نظر می‌رسد تولید به رقم 55 میلیون تولید در 1404 نخواهد رسید.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors