جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 04 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

هر کس در زنجیره فولاد حرف خودش را می‌زند/ کشور به صورت بلبشو مدیریت می‌شود

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از نبود نگاه ملی به مدیریت زنجیره فولاد در میان اعضای این زنجیره تاکید کرد: هر بخش زنجیره فولاد حرف خودش را می‌زند و هیچ‌کس کل زنجیره فولاد را باهم نمی‌بیند و ما در مجلس، آخر نفهمیدیم حرف صنعت فولاد چیست. متاسفانه کشور به صورت بلبشو مدیریت می‌شود و فعال اقتصادی وضعیت دو ساعت بعد خود را هم نمی‌داند.

به گزارش فولادبان؛ یازدهمین دوره همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار فولاد کشور از امروز در هتل المیک تهران آغاز شد و تا دو روز دیگر نیز این همایش ادامه خواهد داشت. در این برنامه، تعداد زیادی از فعالان و کارشناسان صنعت فولاد حضور یافته‌اند و علاوه بر این افراد، از مسئولان دولت و مجلس هم برای حضور در این همایش دعوت شده است.

عزت‌الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن فولاد مجلس شورای اسلامی نیز که از سخنرانان اصلی روز نخست یازدهمین دوره همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران بود، امروز در سخنان خود درباره وضعیت حال حاضر زنجیره فولاد گفت: هر بخش زنجیره فولاد حرف خودش را می‌زند و هیچ‌کس کل زنجیره فولاد را باهم نمی‌بیند و ما در مجلس، آخر نفهمیدیم حرف صنعت فولاد چیست.

وی با اشاره به اینکه دولت با صدور بخشنامه‌های مختلف بخش‌های مختلف اقتصادی را متضرر کرده است، ادامه داد: متاسفانه کشور به صورت بلبشو مدیریت می‌شود و فعال اقتصادی وضعیت دو ساعت بعد خود را هم نمی‌داند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: انداختن ناکارآمدی‌ها به گردن تحریم آسان‌ترین کار است و این اصلا قابل قبول نیست، اما اقتصاد کشور را از آن سوی مرزها مدیریت می‌کنند، در صورتی که نباید بایدن را آدم حساب کنیم. او باید ببیند ما چه می‌گوییم، نه این که ما ببینیم او چه می‌گوید. آمریکا با تحریم‌ها تمام قواعد بین‌المللی را نقض کرد.

تالارپشتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به پتانسیل‌های مغفول‌مانده در بخش معدن اشاره کرد و گفت: پتانسیل‌هایی بسیاری در حوزه معدن در کشورمان مغفول مانده است و در این موضوع هم دولت و هم بخش خصوصی مقصر هستند؛ این در حالی است که بخش خصوصی ساختار مالی و پشتوانه قوی ندارد و در این رابطه دولت باید سیستم مالی را نظام‌مند کند.

وی با اشاره به طرح پیشنهادی قوه مقننه برای ساماندهی زنجیره فولاد ادامه داد: قانون زنجیره فولاد که در مجلس با درخواست دولت رسیدگی می‌شود، به دلیل نظرات متضاد بخش‌های مختلف زنجیره و عدم هم‌گرایی، همچنان در حال بحث بوده و به نتیجه نرسیده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه از سیاست‌های محدودکننده صادرات فولاد نیز انتقاد کرد و گفت: دولت به یکباره به بهانه‌های مختلف از جمله تنظیم بازار بخشنامه صادر می‌کند و این امر به ویژه صادرات را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ در حالی که صنعت فولاد به صادرات نیاز دارد و صادرکنندگان وجهه بین‌المللی کسب کرده‌اند.

تالارپشتی در پایان تصریح کرد: انداختن ناکارآمدی به گردن تحریم صحیح نیست و وزارت صمت نباید برای تصمیم‌گیری، به مسائل خرد وارد شود. نگاه سیاست‌گذاران کشور نباید به خارج باشد و باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شود که  تحریم‌ها اثری بر صنعت نداشته باشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors