جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 29 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ریزش بازار در سایه تقویت بی‌اعتمادی حقیقی‌ها

پرونده این هفته معاملات بورس با ادامه ریزش شاخص کل بسته شد و این وضعیت بیانگر افزایش بی‌اعتمادی سرمایه گذاران حقیقی به شرایط بازار است.

به گزارش فولادبان؛ در پایان معاملات امروز بورس اوراق بهادار شاخص کل هفت هزار و 487 واحد سقوط کرد، البته شاخص هم وزن که بیانگر وضعیت شرکت های کوچک است 932 واحد رشد داشت.

ریزش شاخص کل در حالی برای چهارمین روز متوالی اتفاق می‌افتد که با مصوبه شورای عالی بورس دامنه افت از منفی 5 به منفی 2 تغییر پیدا کرده و چه بسا در حالت عادی بورس ریزش بسیار سنگینی تری را تجربه می کرد.

شرکت‌های فولاد، فملی، شستا و فارس بیشترین تاثیر را در ریزش شاخص کل داشتند و در میان سهام‌های شاخص ساز به غیر از نمادهای پالایشی بقیه گروه ها از جمله بانک و بیمه و خودرویی‌ها روی موج منفی بودند.

حتی برخی نمادها مانند ثشاهد که امروز بعد از افشای الف باز شدند در نهایت با کاهش قیمت مواجه شدند و نتوانستند به شیب صعودی برگردند.

نوسان گیری حقوقی‌ها که در اندک روزهای مثبت بورس سهام بسیار بالایی عرضه می کنند و دوباره در شرایط منفی بازار سهام را از کف جمع می کنند بر بی اعتمادی بازار افزوده است، خبری از ایفای نقش سبدگردان‌ها هم در بازار نیست و بسیاری از سهامداران به محض پیدا کردن فرصت سهام خود را خالی می کنند.

این در شرایطی است که قیمت دلار این هفته افزایش بوده و به تبع باید روی سهام شرکت های صادرات محور اثر مثبتی می گذاشت اما ابهام در شرایط سیاسی کشور؛ ادامه بازی حقوقی ها و بلاتکلیفی سیاست های دولت تنها موجب خروج سرمایه از بازار شده است.

شاخص فلزات اساسی هم امروز 12 هزار و 361 واحد افت را تجربه کرد؛ اغلب نمادهای فولادی مانند فولاد خوزستان؛ فولاد خراسان و فولاد مبارکه امروز سقف ریزش یعنی حدود دو درصد را تجربه کردند، در میان نمادهای شاخص فلزات اساسی تنها فولاد کاوه جنوب کیش، نورد و  قطعات فولادی، آلمینیوم ایران و کالسمین امروز مثبت بودند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors