جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 01 آذر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افتادن آتش معاملات بی برنامه به جان بورس/ فلزات اساسی ارزش خود را از دست دادند

امروز شاخص کل بازار سرمایه حال و روزی شبیه شهر در اولین روز محدودیت‌های کرونایی داشت و به نظر می‌رسید در روزی که ارزش معاملات در یک ساعت از مرز 9 هزار میلیارد تومان گذشته بود، راه سختی برای مثبت نگه داشتن خود داشت.

به گزارش فولادبان؛ کارشناسان بازار سرمایه معتقدند این روزها شاخص کل این بازار پاسوز خرید و فروش‌های بی برنامه سهامداران شده است، چراکه هفته گذشته هم مشاهده شد که سهم‌های ارزنده در صف فروش قرار داشتند و خریداری برای آن‌ها وجود نداشت و بر اساس پیش‌بینی‌های هفته گذشته، بازار امروز افت و خیز زیادی را تجربه کرد.

ازجمله اتفاقات مهمی که می‌توان به آن اشاره کرد، معاملات پرتراکنش سهام «شستا» بود که کار خود را با رشد قیمت زیادی آغاز کرد، اما این روند تا پایان معاملات دوام نیاورد و سرمایه‌گذاران به این نماد رحم نکردند و صف فروش این سهم را هم تشکیل دادند؛ ولی در این میان، بازگشایی سهم‌های «بانک تجارت» و «بانک دی» باعث جلوگیری از قرمز شدن رنگ شاخص کل در روز جاری شد، چراکه این دو نماد با رشد قیمت بالایی کار خود را در تالار شیشه‌ای از سر گرفتند و به بهترین شکل ممکن در بازار اثر گذاشتند.

با همه این تفاسیر، شاخص کل امروز در 15 دقیقه ابتدایی معاملات، از شیب تند قله صعود بالا رفت و بیش از 29 هزار واحد رشد کرد، اما در ادامه همین زیاده‌روی کار دستش داد و خریداران از این به بعد به شاخص کل که روی دور سقوط فتاده بود رحم نکردند؛ اما این ریزش چندان ادامه‌دار هم نبود و شاخص از ایستگاه یک میلیون و 369 هزار واحدی دوباره شروع به بالا رفتن کرد، اما این بار با شیب ملایم شد و تا کانال یک میلیون و 374 هزار واحد به رشد خود ادامه داد. البته در ادامه این شاخص مجددا روی ریل سقوط قرار گرفت تا در پایان معاملات به کانال یک میلیون و 366 هزار واحد رسید.

امروز همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز بالا و پایین‌های زیادی را تجربه کرد؛ به گونه‌ای که در 15 دقیقه ابتدایی معاملات با شیبی تند بیش از 2 هزار واحد افزایش یافت و وارد سیر نزولی شد تا اینکه در مرز 383 هزار و 181 واحدی دوباره رو به بالا حرکت کرد و با روندی ملایم به کار خود ادامه داد، اما ساعات پایانی معاملات برای این شاخص هم بی رحم بود و در نهایت کار این شاخص با ورود به کانال 383 هزار و 579 واحدی پایان یافت.

در روز جاری اما شاخص فلزات اساسی که چهارمین گروه برتر معاملات از نظر ارزش معاملات بود، افت و خیز عجیبی را در روند معاملات طی کرد؛ چون در 15 دقیقه ابتدایی معاملات، شاخص این گروه بیش از 24 هزار واحد رشد کرد، اما در یک ربع بعدی، همانطور که بالا رفته بود، از آن طرف بام به پایین افتاد و به 964 هزار واحد رسید که تا پایان معاملات با همین افت و خیزهای ملایم همراه بود تا در ساعت بسته شدن معاملات به رقم 954 هزار و 943 واحد رسید.

امروز تا لحظه بسته شدن معاملات (ساعت 12:30 شنبه یکم آذر) شاخص کل بازار سرمایه با رشد 1.58 درصدی، روی رقم یک میلیون و 366 هزار و 540 واحد ایستاد و شاخص کل هم‌وزن نیز 2 هزار و 304 واحد افزایش یافت و به 383 هزار و 579 واحد رسید. شاخص فلزات اساسی نیز در روز بد فولادی‌ها، با افت و خیز زیاد، 3 هزار و 857 واحد افزایش داشت و 954 هزار و 943 واحد شد.

در روز حاری نمادهای «شستا»، «خودرو»، «خساپا»، «فولاد»، «وتجارت»، «فملی» و «خگستر» فهرست پرتراکنش‌ترین‌های بازار را به خود اختصاص دادند و در این میان، نمادهای «فملی»، «شستا»، «کگل»، «شپنا»، «وامید»، «وتجارت» و همچنین «کچاد» بیشترین تأثیر را روی شاخص کل داشتند تا ثابت کنند امروز کانه‌های فلزی روز خوبی را پشت سر گذاشته‌اند.

علاوه بر این، نمادهای فولادی که امروز روز خود را با رنگ سبز شروع کرده بودند، در ادامه به وضعیت قرمز تغییر موضع دادند و در این میان، «سپنتا»، «فولاد خوزستان»، «غلتک سازان سپاهان»، «فولاد مبارکه اصفهان» و «فولاد خراسان» بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors