جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 26 اردیبهشت 1403 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد:

رشد ۵۰ برابری درآمد دولت از حقوق دولتی معادن/ ابزارهای جایگزینی معدن به جای نفت نفت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: که در 4 سال گذشته درآمد دولت از حقوق دولتی معادن 50 برابر رشد پیدا کرده که نسبت به قبل رقم قابل توجهی است.

رشد ۵۰ برابری درآمد دولت از حقوق دولتی معادن/ ابزارهای جایگزینی معدن به جای نفت نفت اخبار
به گزارش فولادبان، مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در خصوص موضوع جایگزینی معادن به جای نفت در اقتصاد کشور طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: ابتدا باید در خصوص اهمیت معادن و زنجیره‌های معدنی برای کشور چند نکته را مد نظر قرار داد.
وی افزود: معدن اول زنجیره است و علاوه بر اینکه خودش اشتغال‌زا است و بخش زیادی را فعال می‌کند، اما یک ماده خامی است تا این فرآوری بشود و تبدیل بشود مثلا به یک شمش فولاد، شمش آلومینیوم، مس، طلا و دیگر فلزات و مواد معدنی دیگر یک زنجیره طولانی است.
طاهری ادامه داد: این زنجیره طولانی هم اشتغال زایی زیادی دارد و هم ما را از وابستگی رها می‌کند. شما برای زندگی امروز نیاز به کالاهایی دارید که بخش زیادی از پایه آن به معدن بر‌می‌گردد.این نماینده مجلس بیان کرد: کشور ما از نظر معدن ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارد. اگر کل دنیا را در نظر بگیریم ظرفیت معدن ما نسبت به وسعت و جمعیت که حدود یک درصد دنیا هستیم، بیش از ۷ برابر است. منتها ثروتی که از اینجا باید به دست بیاوریم خیلی خیلی کمتر از میانگین کشورها است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در چهار سال گذشته در کمیسیون صنایع و معادن مجلس و اصلاح قانون معادن به این موضوع پرداخته شده است، گفت: علاوه بر این درآمد دولت از حقوق دولتی معادن را نسبت به بقیه جاها رشد نزدیک به ۵۰ برابری داده‌ایم و بخش زیادی از شعار حضرت آقا در این باره محقق شده است. یعنی یک زمانی دولت، درآمد قابل توجهی در این حوزه نداشت، اما الان ۵۰ برابر رشد کرده است و به میزان قابل توجهی رسیده است.
وی افزود: ما توانستیم درآمد دولت را از نفت بالا ببریم که اگر با اکتشافات و سرمایه‌گذاری‌هایی که در حوزه معدن می‌شود، تکمیل بشود قطعا میتوانیم بخش زیادی از درآمد دولت را از طریق معدن تامین کنیم.عضو کمیسیون صنایع و معادن درباره حضور بخش خصوصی در این حوزه نیز گفت: عموما کار در بخش معدن باید توسط بخش خصوصی انجام شود و اتفاقا معدن از حوزه‌هایی است که دولت ظرفیت چندانی در این زمینه ندارد.
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors