جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 25 اردیبهشت 1403 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

گله فولادی‌ها از مشکلات زیرساختی سامانه نیما/ به زودی شاهد سرکوب قیمت‌ها و دامپینگ داخلی خواهیم بود

یک فعال فولادی گفت: به نظر می‌رسد با تداوم روند فعلی دامپینگ قیمت داخلی نیز خواهیم داشت و البته علاوه بر سرکوب قیمت‌های داخل کشور، با دامپینگ چین نیز روبرو هستیم.

گله فولادی‌ها از مشکلات زیرساختی سامانه نیما/ به زودی شاهد سرکوب قیمت‌ها و دامپینگ داخلی خواهیم بود اخبار

علیرضا میرزایی در گفتگو با فولادبان با اشاره به مشکلات و معایب سامانه نیما بیان کرد: دو مشکل اساسی در این خصوص وجود دارد که اولین و مهم‌ترین آن مشکل زیرساخت‌ها است؛ چرا که سامانه ایرادهایی دارد و متاسفانه در بسیاری اوقات حدود ۱۰ روز تا یک ماه طول می‌کشد تا تولیدکنندگان درخواست خود را ثبت کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: از سوی دیگر، سرعت سامانه نیما بسیار پایین بوده و تنها کسانی می‌توانند در این سامانه کارهای خود را به مرحله اجرایی برسانند که بنیه مالی زیادی مانند فولادهای خصولتی هرمزگان، کاوه، فولاد مبارکه و خوزستان دارند.

فعال صنعت فولاد با بیان اینکه سامانه نیما چابکی و فعالیتی که باید داشته باشد را ندارد، افزود: همچنین ناگفته نماند تمام واحدهای خصوصی با ضریب کمتر یا بیشتر، مشکل سرمایه در گردش دارند که یکی از معضلات فعلی فولادسازان محسوب می‌شود و علاوه بر پیدا کردن مشتری، وضعیت سیاست‌گذاری و افزایش هزینه‌ها، سرعت کند سامانه نیما نیز شرایط سخت را دو برابر می‌کند.

به گفته میرزایی، در دو سال گذشته دولت مسیری برای فولادسازان درست کرد که خود فولادسازان با دست خودشان کارخانجات را تعطیل کنند.

وی تصریح کرد: در واقع دولت قیمت محصولات را در بورس کالا به حدی کاهش می‌دهد که تولید برای تولیدکنندگان فولادی جایگاه قابل توجهی نداشته باشد و مجبور به خاموشی شوند.

فعال فولادی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، به نظر می‌رسد با تداوم روند فعلی دامپینگ قیمت داخلی نیز خواهیم داشت و البته علاوه بر سرکوب قیمت‌های داخل کشور، با دامپینگ چین نیز روبرو هستیم. چنین عملکردی برای سردمداران ما خالی از لطف نیست که همین باعث کاهش قیمت محصولات نهایی شده و فولادسازان خصوصی ناچار به تعطیل کارخانجات خود هستند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors