جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 25 اردیبهشت 1403 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی کارشناس بازارهای جهانی با فولادبان ارائه شد؛

فرصت مناسب فولاد ایران در خاورمیانه/ جایگزینی مدیران انتسابی بجای نیروی ماهر در فولادسازان بزرگ

یک کارشناس بازارهای جهانی و داخلی گفت: نظر می‌رسد اکثر مدیران فعلی فروش و صادرات فولادسازان بزرگ، به دلیل موقعیت‌های خوبی که در صنعت فولاد وجود دارد، انتسابی هستند و بر همین اساس، می‌توان گفت نیروی ماهری در این صنعت تربیت نمی‌شود.

فرصت مناسب فولاد ایران در خاورمیانه/ جایگزینی مدیران انتسابی بجای نیروی ماهر در فولادسازان بزرگ اخبار

مهدی سرلک در گفتگو با فولادبان در خصوص روند تولید و صادرات فولاد جهان اظهار کرد: صنعت فولاد بخش‌هایی دارد که محصولات تولیدی بر اساس تکنولوژی‌های جدید استحکام و فرم پذیری بهتر، مقاوم در برابر سایش و مقاومت بالاتر در مقابل تست های خستگی و… از آن به عنوان فولادهای خاص و گران قیمت نام برده می شود و تولیدکننده و مصرف کننده خاص خود را دارد و تولید و مصرف آنها برای همه ممکن نیست. در بخش دیگر اما فولادهایی مانند فولاد تخت و طویل که عمومی هستند، در بازارهای جهانی بیشتر مورد بحث قرار می‌گیرند و مبنای قیمت‌ها است. فولادهای طویل در حوزه ساخت و ساز، مسکن و پل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و فولادهای تخت نیز برای خودرو و لوازم خانگی و کشتی سازی و… استفاده می‌شوند.

کارشناس بازارهای جهانی و داخلی ادامه داد: از سوی دیگر، در دنیا جنگ‌های زیادی وجود دارد که باعث تخریب و ویرانی شده و باید مجددا از نو ساخته شوند و در بخشی از این جنگ‌ها به ویژه در اکراین ظرفیت تولید زیادی آسیب دیده است که در صورت برقراری صلح و در مدت ۵ تا ۱۰ سال این تقاضا به تقاضای روزمره دنیا افزوده خواهد شد.

سرلک معتقد است، در منطقه خاورمیانه نیز کشورهایی مانند عراق، پاکستان، فلسطین، لبنان و سوریه که صنعت فولاد قدرتمندی ندارند، برای فولاد ایران بازار خوبی محسوب می‌شوند؛ هرچند چین، ترکیه و روسیه نیز در این امر رقیب فولاد ایرانی هستند.

این کارشناس در پایان خاطرنشان کرد: با وجود تمام احترامی که برای تمام مدیران فولادی قائل هستم؛ اما می‌توان تفاوت اساسی در مدیران میانی فولادسازان بزرگ در گذشته و مدیران فعلی مشاهده کرد. در واقع به نظر می‌رسد اکثر مدیران فعلی فولادسازان انتسابی هستند و تجربه و میدان دیدگی لازم برای برنامه ریزی های بلند مدت و مورد نیاز را ندارند که امیدوارم با بکارگیری نیروی های زبده و خیرخواه از درون سازمان ها تصمیم های بهتری برای موفقیت سازمان های خود بگیرند.

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors