جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 24 اردیبهشت 1403 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

خاموش شدن چراغ کارخانجات فولاد ایران با دامپینگ چین

فعال صنعت فولاد گفت: با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی، واحدهای کوچک خصوصی که تا الان بسیاری از آنها در وضعیت بدی قرار گرفته‌اند، رو به تعطیلی خواهند رفت.

خاموش شدن چراغ کارخانجات فولاد ایران با دامپینگ چین اخبار

علیرضا میرزایی در گفتگو با فولادبان در رابطه با افزایش میزان تولید فولاد چین در نیمه اول سال جاری میلادی بیان کرد: در حال حاضر بر اساس اخبار منتشرشده، به نظر می‌رسد کشور چین علاوه بر تولید فولاد برخلاف گفته قبلی خود، در حال دامپینگ بوده و این اتفاق باعث می‌شود سختی صادرات برای فولادسازان ایرانی دو برابر شود؛ چرا که در ایران موضوع خودتحریمی، بازگشت ارز نیمایی، مشکلات بازار داخل و رینگ صادراتی وجود دارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، با توجه به اتفاقی که برای فولاد روسیه افتاد و بخشی از مشتریان فولاد ایرانی در بازارهای جهانی را از دست دادیم، افزایش تولید فولاد چین و دامپینگ، مشکلات فعلی را دو برابر کرده است. بر همین اساس، امیدواریم به زودی فولادی‌ها از وضعیت فعلی خارج شوند؛ در غیر این صورت میزان عرضه فولادسازان در بازار داخلی افزایش یافته و ضرر آنها بیش از گذشته خواهد شد.

فعال صنعت فولاد معتقد است با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی، واحدهای کوچک خصوصی که تا الان بسیاری از آنها در وضعیت بدی قرار گرفته‌اند، رو به تعطیلی خواهند رفت.

میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: ناگفته نماند چین یک مسیر تجارتی دارد که هر چند وقت یکبار عقب نشینی کرده و صادرات خود را کاهش می‌دهد تا بازارهای جدیدی کشف کند. با این عملکرد، می‌تواند مشتریان جدیدی در بازار جهانی پیدا کند که پس از افزایش تولید، با مشتریان ارتباط می‌گیرد. در این راستا، می‌توان گفت در نیمه دوم سال میلادی، این اتفاق در بازار جهانی فولاد رخ دهد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors