جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 24 اردیبهشت 1403 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

تأمین برق وظیفه دولت است نه فولادساز/ هیأت دولت دوشادوش صنعت بایستد

کارشناس صنعت فولاد گفت: کارخانجات بزرگ فولادی را الزام کردند ۵ درصد هزینه‌های تولیدی خود را به نیروگاه‌های خورشیدی اختصاص دهند که این اقدام از بیخ و بن اشتباه است؛ چرا ایجاد زیرساخت، نیروگاه برق و پالایشگاه وظیفه دولت، وزارت نیرو و وزارت نفت است.

تأمین برق وظیفه دولت است نه فولادساز/ هیأت دولت دوشادوش صنعت بایستد اخبار

حسام الدین والی در گفتگو با فولادبان در خصوص الزام فولادسازان بزرگ به تولید برق اظهار کرد: کارخانجات بزرگ فولادی را الزام کردند ۵ درصد هزینه‌های تولیدی را به نیروگاه‌های خورشیدی اختصاص دهند که این اقدام از بیخ و بن اشتباه است؛ چرا که فولادسازان، تنها تولیدکننده محصولات فولادی هستند و ایجاد زیرساخت، نیروگاه برق و پالایشگاه وظیفه دولت، وزارت نیرو و وزارت نفت است.

وی با بیان اینکه تولید برق نباید بر دوش فولادسازان قرار بگیرد، گفت: ناگفته نماند شاید برای فولادسازان بزرگ در این خصوص مشکلی وجود نداشته باشد؛ اما فولادی‌های خصوصی و کوچک دچار مشکل خواهند شد. از سوی دیگر، شنیده شده برخی هزینه‌ها به قبض برق کارخانجات فولادی مانند هزینه سوخت نیروگاهی اضافه شده که چنین اقداماتی برای بخش خصوصی کاملاً بی‌معنی است.

این کارشناس صنعت فولاد تصریح کرد: از طرفی، یکی دیگر از مشکلات فعلی بحث بازگشت ارز است که باید وزارتخانه‌های صمت، اقتصاد و بانک مرکزی تعاملی برقرار کنند تا این مسئله حل شود. برای فولادسازان توجیه‌پذیر نیست که نهاده‌های تولید و هزینه‌های خود را بر مبنای دلار حاشیه بازار تامین کند؛ سپس محصول را با دلار نیمایی ۴۰ هزار تومانی و دستوری به بانک مرکزی بدهد.

والی با تأکید بر اینکه فولادسازان به دنبال بقا هستند، خاطرنشان کرد: تأمین نهاده‌های تولید و هزینه‌های خود را بر مبنای دلار نیمایی به صنعت فولاد آسیب زده و تمایل به صادرات را کاهش داده است. در شرایط فعلی، اکثراً کسانی بیشتر فولاد صادر می‌کنند که کارت بازرگانی یکبار مصرف دارند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors