جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 23 اردیبهشت 1403 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

سرکوب صادرات فولاد با الزام ارز نیمایی/ تولید با چاشنی ضرر

رئیس هیئت اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: طبق سیاست‌گذاری‌های مسئولان، فولادسازانی که محصولات خود را صادر می‌کنند ناچار هستند اعمال ارزی خود را با دلار نیمایی تسویه کنند که چنین اتفاقی باعث سرکوب صادرات می‌شود.

سرکوب صادرات فولاد با الزام ارز نیمایی/ تولید با چاشنی ضرر اخبار

نادر سلیمانی در گفتگو با فولادبان در خصوص الزام عرضه ارز نیمایی فولادسازان بیان کرد: طبق سیاست‌گذاری‌های مسئولان، فولادسازانی که محصولات خود را صادر می‌کنند ناچار هستند اعمال ارزی خود را با دلار نیمایی تسویه کنند که چنین اتفاقی باعث سرکوب صادرات می‌شود. در واقع به جای اینکه صادرکنندگان فولادی را برای رشد ارزآوری تشویق کنند، با الزام فولادی‌ها به تحویل فروش با ارز نیمایی، باعث می‌شوند اقتصادی بودن این کار زیر سوال برود.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های ارز نیمایی توان صادرات را از فولادی‌ها می‌گیرد، افزود: در حال حاضر، تمام ابزارها و هزینه‌های مربوط به تولید افزایش یافته و دولت با چنین تصمیمی تمام صادرکنندگان را مکلف می‌کند با نرخ نیمایی با بانک مرکزی تسویه کنند.

رئیس هیئت اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ادامه داد: از سوی دیگر، فولادسازی که به قطعات یدکی نیاز دارد و در گذشته، نیاز ارزی را از محل صادرات خود پر می‌کرد؛ حال باید تمام صادرات خود را با ارز نیمایی تسویه کرده و برای نیازهای خود در وزارت صمت ثبت سفارش کند. پس از آن در نوبت بانک مرکزی قرار بگیرد تا مشمول تخصیص ارز واردات قطعات یدکی مورد نیاز شود.

سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد؛ بر همین اساس می‌توان گفت چنین اقدامی به جای اینکه صادرکننده را مورد حمایت قرار دهد، سرکوب می‌کند. در این صورت کشور از درآمد ارزی محروم شده و برای تولیدکننده نیز صادرات به صرفه نخواهد بود. بنابراین آثار مستقیم آن در کاهش تولید مشاهده خواهد شد که کاملا در تضاد با فرمایشات رهبری درباره مشارکت مردم در تولید است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors