جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 اردیبهشت 1403 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال اکسپرت:

صعود قیمت میلگرد اردن/ تکاپوی اسرائیل برای جایگزین کردن واردات از ترکیه

پس از اینکه ترکیه، تامین‌کننده اصلی فولاد اسرائیل، این کشور را تحریم کرد، تاجران اسرائیلی به سمت بازار اردن سرازیر شده‌اند.

صعود قیمت میلگرد اردن/ تکاپوی اسرائیل برای جایگزین کردن واردات از ترکیه اخبار

به گزارش فولادبان و به نقل از نشریه جهانی متال اکسپرت، پس از تقریبا دو ماه و نیم ثبات قیمت‌ها، که در سایه‌ی تقاضای ضعیف بازار قرار داشت، تأمین‌کنندگان میلگرد اردن قیمت‌ها را افزایش دادند.

همچنین اسرائیل به دلیل کمبود تأمین میلگرد پس از ممنوعیت صادرات ترکیه، به دنبال تامین‌کننده جدید است و این موضوع همراه با کمبود قراضه آهن به طور قابل توجهی بر قیمت‌های داخلی در اردن تأثیر گذاشته است.

تولیدکنندگان و بازرگانان میلگرد اردن قیمت‌های پیشنهادی خود را به مشتریان داخلی حدود ۱۳-۱۵ دینار اردنی (۱۸-۲۱ دلار) به ازای هر تن افزایش داده‌اند و به ۵۱۹-۵۲۵ دینار اردنی (۷۳۲-۷۴۰ دلار) درب کارخانه با ۱۶ درصد مالیات فروش رسانده‌اند.

قیمت‌ها بدون احتساب مالیات ۴۴۸-۴۵۲ دینار اردنی (۶۳۱-۶۳۸ دلار) درب کارخانه است. فعالان بازار به بالا رفتن تمایل به خرید از سوی اسرائیل اشاره دارند که در تلاش است شکاف تأمین از سوی صادرات ترکیه را پر کند. به گفته یکی از منابع بازار یکی از تولیدکنندگان کلیدی اردن سفارش صادرات با حجم قابل توجهی از سوی اسرائیل دریافت کرده است و قیمت‌های داخلی نیز به همان نسبت تغییر کرده است.

پیش‌بینی‌ها حاکی از این است به زودی افزایش قیمت‌ها به بخش فولاد میانی سرایت خواهد کرد و از طرفی با ممنوعیت اخیر صادرات قراضه آهن از کرانه باختری، کمبود آن نیز عامل دیگری در رشد قیمت‌ها خواهد بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors