کاهش ۴٫۳ درصدی تولید فولاد جهانی

تولید فولاد جهانی در مارس 2024 نسبت به مارس سال گذشته 4.3 درصد کاهش یافت و این کاهش بیش از هر چیز به دلیل کاهش تولید فولاد چین بود.

به گزارش فولادبان و به نقل از نشریه جهانی متال اکسپرت(Metal Expert)، تولید فولاد در مجموع ۷۱ کشور عضو انجمن جهانی فولاد که ۹۸ درصد تولید جهانی را دارند در مارس ۲۰۲۴  نسبت به ماه قبل ۴٫۳ درصد کاهش یافت و به ۱۶۱٫۲ میلیون تن رسید. تولید فولاد در آسیا به عنوان بزرگترین منطقه تولید فولاد کشور کاهش ۵٫۸ درصد افت پیدا کرد و در چین حتی بیشتر بود و با افت ۷٫۸ درصدی تولید فولاد چین با حجم ۸۸٫۳ میلیون تن ثبت شد. ژاپن و کره جنوبی نیز کاهش ۳٫۹ و ۹٫۵ درصدی را گزارش کردند. با این حال، تولید جهانی در ماه مارس ۷٫۹ درصد بیشتر از ماه قبل و در بالاترین سطح ماهانه از ماه مه ۲۰۲۳ قرار داشت.
بیشترین رشد تولید فولاد متعلق به ترکیه است که با جهشی ۱۸ درصدی بر آن است تا کاهش تولید سال گذشته ناشی از زلزله ویرانگر ۲۰۲۳ را جبران کند. هند، دومین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان، شاهد افزایش تولید فولاد ۷٫۸ درصدی نسبت به مارس سال قبل و ۶٫۹ تغییرات ماهانه داشت و به ۱۲٫۷ میلیون تن رسید. این میزان در سه ماهه اول به ۳۷٫۳ میلیون تن رسید که نسبت به سال قبل ۹٫۷ درصد افزایش داشت. در این میان، ایران هم رشد تولید یک دهم درصدی را در مارس امسال را نسبت به مارس ۲۰۲۳ ثبت کرده است. مجموع تولید در ماه مارس، میزان تولید سه ماهه اول را به ۴۶۹٫۱ میلیون تن رساند که نسبت به سال گذشته ۰٫۵ درصد افزایش داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *