جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 05 اردیبهشت 1403 - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

رشد خام‌فروشی؛ عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد

یک فعال فولادی گفت: در حوزه صادرات علی‌رغم رشد وزنی آن، ارزش صادرات کاهش یافته که دلیل اصلی این اتفاق، رشد صادرات مواد اولیه است؛ در واقع چون مواد خام و اولیه قیمت پایین‌تری نسبت به محصولات نهایی دارد، درآمد کمتری نیز برای کشور کسب می‌کند.

حسین بختیاری در گفتگو با فولادبان در رابطه با پیشنهاد حذف ارز نیمایی بیان کرد: در حال حاضر، حذف نرخ نیمایی که منشاء بسیاری از مشکلات و مفاسد اقتصادی است، می‌تواند باعث شکل گیری اقتصادی پویا شود. از سوی دیگر، می‌توان گفت اجرایی شدن این اقدام، در نهایت نقش به سزایی در کاهش رانت‌خواری خواهد داشت که صنعت فولاد نیز از آن منتفع خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: همچنین در حوزه صادرات علی‌رغم رشد وزنی آن، ارزش صادرات کاهش یافته که دلیل اصلی این اتفاق، رشد صادرات مواد اولیه است. در واقع چون مواد خام و اولیه قیمت پایین‌تری نسبت به محصولات نهایی دارد، درآمد کمتری نیز برای کشور کسب می‌کند.

فعال صنعت فولاد تصریح کرد: از طرفی، در صادرات محصولات نهایی فولاد شاهد رشد منفی بودیم که یکی از دلایل اصلی آن، نصب و راه اندازی واحدهای نورد در کشورهای منطقه است. در واقع این کشورها، خود را به سمت خودکفایی پیش می‌برند و دلیل دیگر آن، عدم حمایت دولت از صادرات فولاد و وضع عوارض صادراتی است که در سال جدید نیز انتظار می‌رود این روند کاهشی به دلیل بخشنامه جدید دولت شدیدتر شود.

بختیاری با اشاره به گفته رییس کمیسیون عمران مجلس مبنی بر غیرقابل پیش‌بینی شدن قیمت تمام شده ساخت مسکن، اظهارداشت: در این خصوص می‌توان گفت محصولات فولادی تماما از طریق بورس کالا معامله می‌شوند و این سازمان با قیمت‌های دستوری اجازه نمی‌دهد در عرصه مسکن، نوسان شدیدی ایجاد شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors