در گفتگوی فعال فولادی با فولادبان مطرح شد؛

هیجانات بازار فولاد تا پایان هفته فروکش خواهد کرد

فعال بازار فولاد گفت: امروز بسیاری از آهن فروشان قیمت محصولات خود را اعلام نکردند؛ چرا که بر اساس پیش بینی‌ها، انتظار دارند روند افزایش قیمت ادامه داشته باشد و فعلاً تمایلی به فروش ندارند.

جمشید حسامی در گفتگو با فولادبان با اشاره به تأثیر جنگ بر رشد قیمت آهن آلات بیان کرد: در حال حاضر، با توجه به اقداماتی که شب گذشته رخ داد، قیمت‌ها در بازارهای مختلفی به ویژه بازار ارز افزایش شارپی داشت که البته می‌توان گفت این رشدها مقطعی هستند و به نظر می‌رسد مجدداً به روند قبلی خود بازگردند.

وی در ادامه اضافه کرد: از سوی دیگر، ناگفته نماند که امروز بسیاری از آهن فروشان قیمت محصولات خود را اعلام نکردند؛ چرا که بر اساس پیش بینی‌ها، انتظار دارند روند افزایش قیمت ادامه داشته باشد و فعلاً تمایلی به فروش ندارند.

فعال بازار آهن و فولاد اظهار داشت: البته نظر شخصی بنده این است که رشد قیمت‌ها تا همین محدوده خواهد بود و بیش از این پیشرفت نخواهد کرد. از طرفی، روند قیمت دلار و بازار فولاد به زودی به روال عادی بازمی‌گردد و تغییرات چشمگیری نخواهیم داشت. بنابراین احتمالاً تا پایان هفته نوسانات ادامه دارد و احتمالاً از هفته آینده مجدداً ثبات به بازار برمی‌گردد.

به گفته حسامی، تا زمانی که فصل ساخت و ساز در کشور آغاز نشود، خروج بازار آهن و فولاد از وضعیت رکود بعید به نظر خواهد رسید.

وی در پایان با اشاره به رکود چند ماهه بازار آهن و فولاد خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به بودجه‌ای که برای امسال در نظر گرفته شد، بودجه پروژه‌های عمرانی نسبت به سال گذشته، کاهش یافته و دولت باید در این راستا سیاست انقباضی را پیش بگیرد؛ چرا که امروزه نقدینگی در بازار وجود ندارد و پروژه‎های عمرانی نیز کمک آنچنانی برای این حوزه نخواهند داشت. بر همین اساس، انتظار می‌رود جهش قیمت آنچنانی یا رونق بازار تا پایان فصل بهار اتفاق نخواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *