در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ کاهش ارزش معاملات با افزایش بی‌اعتمادی سهاداران

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به وضعیت بورس تهران در سال گذشته، به نظر می‌رسد بحث نرخ خوراک و سایر موارد، باعث بیاعتمادی به بازار شده و به همین دلیل، ارزش معاملات نیز عمق زیادی ندارد.

سلمان نصیرزاده در گفتگو با فولادبان در تحلیل هفتگی بازار سرمایه مطرح کرد: در حال حاضر، وضعیت بورس تهران از دید فعالان بورسی به گونه‌ای است که می‌توان گفت نسبت به متغیرهای اسمی در سال گذشته عقب مانده که جبران آن در شرایط فعلی، بسیار دشوار است. در این راستا، مهم ترین پتانسیل تاثیرگذار در بازار، بحث گزارش‌های میان دورهای پایان سال مالی شرکت‌ها هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: در واقع این گزارش‌های میان دوره‌ای می‌توانند مقداری سرمایه گذاران و سهامداران بنیاد محور را به سمت بهبود وضعیت ترغیب کند. از سوی دیگر، ناگفته نماند نرخ بهره سرعت گیری است که بانک مرکزی با انتشار گواهی سپرده، تمام سیستم مالی را درگیر کرد. بر همین اساس، سودهای موثر ۳۲ تا ۳۴ درصدی جذب نقدینگی می‌کنند و جلوی روند بازار را در کوتاه مدت می‌گیرد.

کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: در مجموع با توجه به وضعیت بورس تهران در سال گذشته، به نظر می‌رسد بحث نرخ خوراک و سایر موارد، باعث بیاعتمادی به بازار شده و به همین دلیل، ارزش معاملات نیز عمق زیادی ندارد.

نصیرزاده در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین به نظر می‌رسد هفته آینده روند بازار سرمایه نسبتاً ثابت باشد و سهم‌های کوچکتر نوسان بهتری داشته باشند. بر همین اساس، برای اینکه روندهای مهمی در بازار سرمایه اتفاق بیفتد، باید منتظر اتمام تعطیلات باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *