رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

موافقت دولت با واگذاری زمین و افزایش تراکم در روستا‌های شمال کشور

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی تملک شده و آماده ثبت در سامانه تم است.

به گزارش فولادبان، غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: متقاضیانی که تمایل دارند در روستا، سکونت کنند و حتی متقاضیان شهری که در سامانه تم ثبت نام کردند و قصد جابجایی از شهر به روستا را دارند، می‌توانند روستای مورد نظر خودشان را در سامانه تم انتخاب کنند.

صالحی افزود: این زمین‌ها به صورت ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد تا بتوانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی ۲۰ ساله با کارمزد ۵ درصد برای ساخت مسکن استفاده کنند.

وی درباره مقدار زمینی که در روستا‌ها قرار است واگذارشود، گفت: این زمین‌ها بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ متر و در استان‌های مختلف متفاوت است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به این که در استان‌های شمالی گیلان، مازندران و گلستان امکان توسعه روستا‌ها را نداریم، افزود: بنابراین امکان واگذاری زمین در روستا‌های شمالی را نیز نداریم، به همین علت به وزارت راه وشهرسازی پیشنهاد افزایش تراکم در روستا‌های این ۳ استان را مطرح کردیم که با آن موافقت شد ودر هفته‌های آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

صالحی تاکید کرد: بیشترین تملک زمین روستایی در استان خراسان رضوی صورت گرفته که تاکنون ۱۳۰ هزار قطعه زمین را تملک کردند و در مراحل تفکیک و بارگذاری در سامانه تم است.

وی افزود: تاکنون حدود ۴۰ هزار قطعه زمین بارگذاری شده است و در هفته‌های آینده همه ۵۰۰ هزار قطعه زمین در سامانه تم بارگذاری می‌شود ومتقاضیان می‌توانند روستای مورد نظر خودشان را انتخاب کنند.

صالحی با اشاره به این که در برخی از استان‌ها هنوز متقاضی ثبت نام نداریم، گفت: همه ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در سامانه تم ثبت شده است.

وی ادامه داد: از ۵۰۰ هزار قطعه زمینی که قرار بود تا پایان سال به متقاضیان واگذار شود ۸۰ هزار قطعه به متقاضیان زمین در روستا، که درخواست خود را ثبت کردند واگذار شده است و در هفته‌های آینده این واگذاری سرعت بیشتری می‌گیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره وام ۳۵۰ میلیونی نیز گفت: بانک‌ها همکاری بسیار خوبی داشتند و در طول کمتر از ۲ ماه از ابلاغ وام ۳۵۰ میلیونی به بانک‌ها , ۲۱۰ هزار نفر را به بانک‌ها معرفی کردیم که ۸۰ هزار نفر هم موفق به عقد قرارداد شدند.

وی تصریح کرد: امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ بتوانیم به ۳۵۰ هزار نفر وام ۳۵۰ میلیونی پرداخت کنیم و بودجه وام ۳۵۰ میلیونی برای سال آینده را از هیئت دولت دریافت کنیم.

به گفته وزیر راه و شهرسازی یک میلیون قطعه زمین روستایی امسال و سال آینده به متقاضیان واگذار می‌شود که سهم امسال ۵۰۰ هزار قطعه زمین بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *