جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 05 فروردین 1403 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

احتمال تداوم بحران صنعت مسکن در سال آینده

دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن گفت: زمانی که تورم خود را در حوزه اقتصاد نشان دهد، در نیمه اول سال آتی، مشکلات عدیده‌ای برای جامعه استیجاری کشور به وجود خواهد آورد.

احتمال تداوم بحران صنعت مسکن در سال آینده اخبار

فرشید پورحاجت در گفتگو با فولادبان در خصوص تحلیل سالانه بازار مسکن و فولاد بیان کرد: با توجه به وقایع، امسال اتفاق خوبی در بازار مسکن نیفتاد و به نظر می‌رسد یکی از سال‌های بسیار سخت صنعت ساختمان در ادوار گذشته بود. به همین دلیل ابتدا باید شرایط حاکم بر اقتصاد را درست کنیم و بر همین اساس، حوزه مسکن شرایط بهتری خواهد داشت.

وی در ادامه اضافه کرد: همچنین در سال ۱۴۰۲ بنگاه‌های خصوصی مسکن شرایط مطلوبی نداشتند و بی‌ثباتی در این بازار، شرایط را برای بنگاه‌‎های اقتصادی به خطر انداخت. ناگفته نماند امسال گردش نقدینگی در حوزه مسکن و ساختمان در بدترین شرایطی که می‌شد تصور کرد را رویت کردیم.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن اظهار داشت: به نظر می‌رسد تا زمانی که سیاست‌های کلی حاکم بر اقتصاد کشور به صورت کاملاً تخصصی برطرف نشود، نمی‌توان شرایط ایجاد شده برای بازار مسکن در سال آینده را پیش بینی کرد؛ اما از همین داده‌های کمی که در بازار مسکن کشور قابل مشاهده است، به نظر می‌رسد سال آینده، سال مطلوبی برای بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی نخواهد بود.

پورحاجت معتقد است نیمه اول سال آینده شرایط سختی برای خانواده‌های استیجاری کشور رخ خواهد داد و این درحالیست که حدود ۷ میلیون خانوار ایرانی، استیجاری هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا، زمانی که تورم خود را در حوزه اقتصاد نشان دهد، در نیمه اول سال آتی، مشکلات عدیده‌ای برای جامعه استیجاری کشور به وجود خواهد آورد. در واقع در تمام قوانین و دستورالعمل‌ها به صورت سرکوبی به این موضوع نگاه شده و عملکرد مثبتی در حوزه مسکن نداشتیم که به نظر می‌رسد در سال آینده نیز به همین منوال خواهد بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors