جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 05 فروردین 1403 - 4 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی کارشناس ارزی با فولادبان صورت گرفت:

گواهی سود سپرده ۳۰ درصدی؛ نقطه افزایش نرخ دلار

یک کارشناس بازار ارز گفت: گواهی سود سپرده 30 درصدی، نقطه افزایش نرخ دلار است و این موضوع شاید در کوتاه مدت باعث کاهش تورم شود که البته نشد، اما نکته مهم تأمین مالی بازار است.

گواهی سود سپرده ۳۰ درصدی؛ نقطه افزایش نرخ دلار اخبار

میثم علیمحمدی در گفتگو با فولادبان در رابطه با تحلیل سالانه بازار ارز بیان کرد: به نظر می‌رسد نزدیک شدن به انتخابات آمریکا و اخبار منتشرشده برای تایید صلاحیت ترامپ، باعث افزایش انتظارات تورمی شد و در واقع می‌توان گفت بازار ارز منتظر هشدار کوچکی بود تا در روند افزایشی قرار بگیرد. بر همین اساس، پیش بینی وضعیت بازار در سال آینده دشوار و تا حدودی غیرممکن است.

وی ادامه داد: همچنین قیمت ۶۰ هزار تومان که سقف سال گذشته نرخ دلار بود، پیش بینی بر این بود که امسال دیگر چنین محدوده‌ای را نخواهیم دید؛ اما به هر حال بر اساس شاخص‌های کلان اقتصادی که وجود دارد، کاهش بیش از حد نرخ دلار، دور از انتظار است.

کارشناس بازار ارز با تأکید بر اینکه افزایش قیمت دلار باعث رشد نرخ‌ها در سایر بازارها خواهد شد، گفت: همچنین گواهی سود سپرده ۳۰ درصدی، نقطه افزایش نرخ دلار است و این موضوع شاید در کوتاه مدت باعث کاهش تورم شود که البته نشد، اما نکته مهم تأمین مالی بازار است.

علیمحمدی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که بانک‌ها سپرده ۳۰ درصدی ارائه می‌دهند، نرخ موثر تسهیلات آنها باید افزایش پیدا کند. بنابراین افزایش تامین مالی بنگاه‌ها مانند بنگاه‌های فولادی که به نوعی تسهیلات کلانی از بانک‌ها برای اجرای پروژه‌های خود دریافت می‌کنند، رشد خواهد کرد. در نهایت این عملکرد باعث می‌شود بهای تمام شده محصولات افزایش یابد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors