اینترنت اشیا راه حلی برای ایمنی کارگران معدن در امریکای لاتین

در سالهای اخیر فناوری اینترنت اشیا به طور فزاینده ای توسط شرکت های استخراج معدن آمریکای لاتین برای کاهش حوادث مورد استفاده قرار می گیرد و کارشناسان ظرفیت آن را برای تضمین ایمنی استخراج کنندگان زیر سوال می برند.

به گزارش خبرگزاری فولادبان به نقل از ماینینگ تکنولوژی، کشور های آمریکای لاتین نیمی از لیتیوم جهان را در خود جای داده است و به عنوان کلید انتقال انرژی سبز معرفی می شود ادعایی که با سرمایه گذاری سرسام آور در صنعت معدن منطقه پشتیبانی می شود.

این رشد همزمان با موضوع بی وقفه مرگ و میر معدنچیان در این منطقه، از معادن مس شیلی تا معادن آهن برزیل، خدشه دار شده است. معدن کاری ذاتاً یک صنعت متزلزل است، اما آمریکای لاتین دارای بالاترین نرخ تصادفات کارگری در جهان است
با افزایش علاقه سرمایه گذاری، نظارت فزاینده بر مسئولیت شرکت ها برای رفاه معدنکارها افزایش می یابد. با تشدید توجه جهانی به مواد معدنی غنی و حیاتی آمریکای لاتین، این سوال باقی می‌ماند که آیا فناوری‌های اینترنت اشیا می‌توانند مشکلات ایمنی معدنچیان منطقه را حل کنند؟ به دلیل افزایش مرگ و میر در معادن امریکای لاتین تناقض بزرگی را برای کارشناسان این بخش به وجود آورده است.

برای بسیاری از شرکت‌های معدن، مزایای بهره‌وری فناوری اینترنت اشیا جذابیت بیشتری نسبت به افزایش ایمنی کارگران دارد شبکه‌های اینترنت اشیا معمولاً در این سناریوها موفق هستند و نه تنها در نظارت بر سطح بهره‌وری استخراج‌کنندگان، بلکه کارایی استخراج سنگ معدن را نیز افزایش می‌دهند. در آمریکای لاتین، شرکت‌های معدنی متعدد و استارت‌آپ‌های فناوری به منظور ایمنی کارگران به اینترنت اشیا منشعب شده‌اند، اما فراوانی حوادث مرگبار، سازمان‌های دولتی را بر آن داشته تا تحقیقات متعددی را آغاز کنند .

خوزه ریس، بنیانگذار و مدیرعامل استارت آپ اینترنت اشیاء ویگالب مستقر در سانتیاگو، معتقد است نگرش نسبت به ایمنی کارگران در حال بهبود است.شرکت‌های بزرگ معدن در شیلی، تمرکز زیادی بر ایمنی دارند. به عنوان مثال، کودلکو سال گذشته تعداد کمی تلفات داشت و پس از آن من با آنها در مورد راه حل های اینترنت اشیا برای نظارت بر موقعیت یا وضعیت سلامت کارگران آنها تماس گرفتم اما آمار مرگ و میر معدنچیان، همچنان تصویر بدی را نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *