جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 21 اسفند 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛ 

تشدید رقابت فولاد و معدن با تداوم سوددهی یک بخش از زنجیره 

عضو انجمن نوردکاران فولادی گفت: انتظار می‌رود در سال آینده مارجین تمام زنجیره مشخص شود و سود در یک بخش از زنجیره باقی نماند که دوباره همین مشکل رقابت فولادی و معدنی تشدید شود. 

تشدید رقابت فولاد و معدن با تداوم سوددهی یک بخش از زنجیره  اخبار

مصطفی عبداللهی در گفتگو با فولادبان با اشاره به رقابت معدنی‌ها و فولادی‌ها بر سر تکمیل زنجیره فولاد بیان کرد: در صورتی که میانگین تمام بخش‌های زنجیره فولاد برای همیشه تعریف نشود و تعادل بین بخش‌ها برقرار نشود، رقابت معدنی و فولادی ادامه خواهد داشت و اتلاف سرمایه بسیاری در کشور صورت خواهد گرفت. به نظر می‌رسد ریشه این مشکلات از تورم و سوددهی زنجیره فولاد بوده و حتی اگر معدن را به طور جداگانه از فولاد خصوصی کنند نیز تفاوتی ندارد.

وی در ادامه افزود: حتی می‌توان گفت در این صورت وضعیت بهتر است؛ چرا که مسئول بخش یا معاونت معدنی وزارتخانه مطلع بوده و تسلط بیشتری بر تنظیم گری در بخش تولید دارد.

عضو انجمن نوردکاران فولادی با اشاره به تحلیل سال جاری صنعت فولاد ایران اظهار داشت: امسال بدترین خبر فولادی، بحث قطعی برق در تابستان و قطعی گاز در زمستان بود که در بخش محصولات نهایی، نوردکاران با مارجین ۱۱ درصدی با ضرر تولید کردند. همچنین از اواسط سال، تقاضای مارجین ۱۶ تا ۱۹ درصدی به گوش رسید و صحبت‌هایی نیز در این باره مطرح شد که هنوز خبری از آن نیست.

به گفته عبداللهی، بدترین مشکلی که در حال حاضر، برای تمام بخش‌های صنعت فولاد ایران به وجود آمده، این است که باید ارز صادرات نوردکاران وارد سامانه نیما شود و بر همین اساس، می‌توان گفت قطعاً سال آینده، بسیاری از کارخانجات با مشکلات زیادی رو برو خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا، امیدواریم با تغییراتی که در وزارتخانه به وجود آمده، مدیران و مسئولان مربوطه به این مشکلات بیشتر به صورت کارشناسی بپردازند. از طرفی، انتظار می‌رود در سال آینده مارجین تمام زنجیره مشخص شود و سود در یک بخش از زنجیره باقی نماند که دوباره همین مشکل رقابت فولادی و معدنی تشدید شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors