جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 اسفند 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

نگاه درآمدی دولت به عوارض صادراتی/ تداوم آثار دخالت‌های وضع عوارض در سال آینده

رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: وزیر اقتصاد بارها مطرح کرده که به عوارض صادراتی نگاه درآمدی ندارد و این درحالیست که تا امروز خلاف آن ثابت شده است.

نگاه درآمدی دولت به عوارض صادراتی/ تداوم آثار دخالت‌های وضع عوارض در سال آینده اخبار

مهرداد اکبریان در گفتگو با فولادبان با اشاره به وضعیت عوارض صادراتی در سال آینده بیان کرد: عوارض صادراتی ارتباطی به بودجه کشور ندارد و در واقع بودجه کشور را از عوارض صادراتی برای محصولات تامین نمی‌کنند. عوارض، ابزاری در دست دولت است که در زمان‌های محدود، ملاک اینکه چه زمانی، چه کالایی، چگونه و به چه میزان باشد، مشخص می‌شود تا عرضه و تقاضای محصولات مختلفی را در کشور کنترل کرده و متعادل نگه دارند.

وی در ادامه اضافه کرد: در واقع دولت‌ها ابتدا عوارض را وضع کرده و پس از رفع مشکلات به وجود آمده، وضعیت مجددا به حالت قبل بازمی‌گردد. بر همین اساس، زمانی که وضعیت بازار داخلی متناسب شد، میزان عوارض را کاهش داده و یا به طور کامل آن را حذف می‌کنند.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران تصریح کرد: بنابراین می‌توان گفت عوارض صادراتی مادام العمر نیست و همچنین نگاه درآمدی نسبت به عوارض محصولات، نگاه غلطی است که در حال حاضر، در دولت وجود دارد.

به گفته اکبریان، وزیر اقتصاد بارها مطرح کرده که به عوارض صادراتی نگاه درآمدی ندارد و این درحالیست که تا امروز خلاف آن ثابت شده است.

وی با تاکید بر اینکه امروزه دولت به عوارض صادراتی نگاه درآمدی دارد، گفت: به نظر می‌رسد دولت به هیچ چیز جز درآمد فکر نمی‌کند و همین وضعیت تولید را دچار مشکل خواهد کرد. همچنین سال ۱۴۰۲ با تمام مشکلات، مصوبات، پیشنهادها و دخالت‌های مختلف هیات وزیران و وزارتخانه‌ها، سال بدی برای بخش تولید و صادرات کشور بود که هنوز تمام نشده و آثار تا سال آینده نیز ادامه دارد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors