جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 اسفند 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی عضو انجمن نوردکاران با فولادبان ارائه شد؛

اتلاف سرمایه با رقابت معدنی‌ها و فولادی‌ها/ لزوم ترویج یکپارچگی سود در زنجیره فولاد

عضو انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: زمانی که فولادی‌ها به سمت اکتشاف بروند یا بالعکس، بخش معدن و اکتشافات اشباع شده که در نهایت، اتلاف سرمایه به وجود می‌آید.

اتلاف سرمایه با رقابت معدنی‌ها و فولادی‌ها/ لزوم ترویج یکپارچگی سود در زنجیره فولاد اخبار

مصطفی عبداللهی در گفتگو با فولادبان در رابطه با وضعیت قیمت محصولات فولادی در بازار آزاد بیان کرد: گاهی اوقات برخی از شرکت‌های خصولتی محصولات شرکت خود را از طریق بورس کالا خریداری کرده و سپس آنها را با قیمت بالاتری در بازار آزاد به فروش می‌رسانند. در واقع به دلیل اینکه شرکت‌ها رفع تعهد کنند، محصولات را در بورس عرضه و سپس خود شرکت و یا زیرمجموعه‌های آن، محصولات را مجددا خریداری می‌کنند.

وی با اشاره به رقابت معدنی‌ها و فولادی‌ها تصریح کرد: می‌توان گفت رقابتی که امروزه بین دو بخش معدن و فولاد به وجود آمده، از ناکارآمدی مدیران و مسئولان است؛ چرا که باید از افزایش تولید در هر یک از بخش‌های زنجیره تولید جلوگیری شود.

عضو انجمن نوردکاران فولادی ایران در مثالی عنوان کرد: به طور مثال، سال‌ها پیش بسیاری از سرمایه‌گذاران و فعالان به سمت تولید در خط نورد رفتند و ظرفیت تولید، کارخانجات و مجوزهای صادرشده در این حوزه بیشتر از ظرفیت کشور بود که در نهایت، باعث شد این بخش به سمت رکود برود.

عبداللهی ادامه داد: بر همین اساس، زمانی که فولادی‌ها به سمت اکتشاف بروند یا بالعکس، بخش معدن و اکتشافات اشباع شده که در نهایت، اتلاف سرمایه به وجود می‌آید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین مدیریت چنین وضعیتی برعهده وزارتخانه و مسئولان است که برای هر بخش زنجیره فولاد، بیشتر از حد ظرفیت مجوز ندهند یا سود زنجیره را در یک بخش زیاد نکنند که تمام فعالان به آن بخش بروند. ناگفته نماند در حال حاضر، بیشترین سود زنجیره فولاد در بخش آهن اسفنجی است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors