جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
نشریات 17 اسفند 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بازگشت ناگهانی عوارض صادراتی زغال سنگ روسیه در کمتر از دو ماه 

دولت روسیه از تصمیم دو ماه پیش خود برگشته و در 3 مارس 2024 اخذ عوارض صادراتی زغال سنگ را تصویب کرد.

بازگشت ناگهانی عوارض صادراتی زغال سنگ روسیه در کمتر از دو ماه  نشریات

به گزارش فولادبان و به نقل از نشریه جهانی متال اکسپرت(Metal Expert)، دولت روسیه که پیش از این صادرات تمام انواع زغال سنگ را از مالیات معاف کرده بود تا از صنایع معدنی خود حمایت کند، از تصمیم دو ماه پیش خود برگشته و در تاریخ ۳ مارس ۲۰۲۴ اخذ عوارض صادراتی را تصویب کرد. یکی از دلایل معافیت پیشین، تعرفه بر روی واردات تمام انواع زغال سنگ به چین بود، چراکه بازار چین تقریبا نصف فروش صادراتی مواد خام روسیه را تشکیل می دهد.
درحالی تعرفه های وارداتی چین ۳ درصد برای زغال سنگ کوک شو و ۶ درصد برای زغال سنگ حرارتی از ۱ ژانویه ۲۰۲۴ بازگشت که برای همه مسیرهای وارداتی به جز استرالیا و کشورهای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا اعمال شد. این اقدام درپی پایان زمان لغو موقت آن از ۱ ماه می ۲۰۲۲ رخ داد. درحالی این تعرفه ها برای کک شو و زغال سنگ حرارتی به ترتیب ۳ درصد و ۶ درصد است، اما برای زغال سنگ صفر درصد باقی ماند. قبل از ۱ ماه می ۲۰۲۲، چین ۳ درصد تعرفه واردات برای زغال سنگ کک شو، ۶ درصد برای زغال سنگ حرارتی و ۵ درصد برای زغال سنگ داشت. این تعرفه ها به صورت موقت تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ به منظور تأمین پایداری زنجیره تأمین زغال و نگرانی ها از کمبود انرژی لغو شده بودند.
صنایع فعال در این زمینه نگران بودند که وزارت دارایی روسیه برای جبران کسری بودجه، به جای اخذ عوارض صادراتی، مالیات استخراج از معادن را افزایش دهد چراکه دولت روسیه تصمیم داشت در پاییز ۲۰۲۳، مالیات را افزایش دهد، اما پس از معرفی عوارض صادراتی، این ایده را کنار گذاشت. این نگرانی بیجا نبود و دولت روسیه پس از گذشت دو ماه از لغو عوارض صادراتی زغال سنگ، دریافت عوارض را بصورت ناگهانی تصویب کرد.
در ۱۱ ماه ابتدایی سال ۲۰۲۳، روسیه ۱۵۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تن ذغال سنگ حرارتی (۶ درصد کاهش نسبت به سال قبل) و ۴۱ میلیون ۳۰۰ هزار تن زغال سنگ کوک شو (۹ درصد افزایش نسبت به سال قبل) صادر کرده است. سهم چین نیز از این میزان به نسبت پارسال از ۳۰ درصد به ۴۸ درصد افزایش پیدا کرده بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors