جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
نشریات 15 اسفند 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سرمایه گذاری کلان امارات در مصر

امارات متحده عربی برنامه‌ ای برای سرمایه‌گذاری به ارزش 35 میلیارد دلار در مصر را اعلام کرده است.

سرمایه گذاری کلان امارات در مصر نشریات

به گزارش فولادبان و به نقل از نشریه جهانی متال اکسپرت(Metal Expert)، کشور مصر که وابستگی زیادی به سرمایه‌گذاری خارجی دارد و با چالش‌های اقتصادی قابل توجهی روبرو است به دنبال شرکای جهانی قابل اعتماد می گردد. امارات متحده عربی نیز ظرفیت سرمایه‌گذاری را در کشورهای واقع در شمال آفریقا مشاهده کرده و به تازگی تخصیص بودجه مالی کلانی را برای بخش املاک و مستغلات در مصر اعلام کرده است.
شرکت سرمایه‌گذاری و دارایی ADQ مستقر در ابوظبی برنامه‌ ای برای سرمایه‌گذاری به ارزش ۳۵ میلیارد دلار در مصر را اعلام کرده است. بخش عمده این مبلغ، یعنی ۲۴ میلیارد دلار، برای مجوز توسعه منطقه رأس الحكمة، یک منطقه ساحلی که در ۳۵۰ کیلومتری شمال غرب قاهره واقع شده، تخصیص داده شده است. علاوه بر این، ۱۱ میلیارد دلار باقی‌مانده برای طرح های ساخت و توسعه صرف خواهد شد.
منطقه رأس الحكمه قرار است شهری با امکانات گردشگری، یک منطقه آزاد و یک منطقه سرمایه‌گذاری باشد که شامل فضاهای مسکونی، تجاری و تفریحی خواهد بود. پیش بینی می شود طرح توسعه این شهر بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌ جذب کند. این بندر مهم ترین بندر مصر است و ۳۵ درصد از سود حاصل از این طرح برای خود این کشور در نظر گرفته شده و بیشترین سود  به امارات اختصاص یافته است. سرمایه گذاری امارات متحده عربی علاوه بر بهبود اقتصاد مصر در بهبود تبادل ارز این کشور موثر است و به محض انتشار این خبر، ارزش پوند مصر افزایش یافت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors