جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 14 اسفند 1402 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛ 

نادیده گرفتن نیازهای بخش معدن با سیاست‌های غلط/ حیات کارخانجات فولادی قدیمی در خطر است 

رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: زمانی که چنین سیاست غلطی در صنعت معدن وجود دارد، منافع، آینده و نیازهای بخش معدن در قالب نیازها و خواسته‌های حوزه صنعت دیده می‌شود. 

نادیده گرفتن نیازهای بخش معدن با سیاست‌های غلط/ حیات کارخانجات فولادی قدیمی در خطر است  اخبار

مهرداد اکبریان در گفتگو با فولادبان با اشاره به اینکه باید همزمان با طرح جامع فولاد، طرح جامع معدن را می‌نوشتیم تا هر دو را همزمان پیگیری کنیم، اظهار کرد: معدن بخش مستقلی از بخش صنعت محسوب می‌شود که متاسفانه برخی افراد به این موضوع توجهی نداشته و تلاش کردند معدن را به عنوان زیر مجموعه‌ای از بخش صنعت تعریف کنند. بر همین اساس، می‌توان گفت زمانی که چنین سیاست غلطی در صنعت معدن وجود دارد، منافع، آینده و نیازهای بخش معدن در قالب نیازها و خواسته‌های حوزه صنعت دیده می‌شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل زمانی که معدن‌کاران خود را در کنج محدودیت‌ها و مشکلات می‌بینند، برای رهایی از این وضعیت شروع به سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌های زنجیره می‌کنند. امروزه وضعیت به گونه‌ای شده که کارخانجات فولادی قدیمی دچار کمبود مواد اولیه شده‌اند و هر کارخانه‌ای باید تمام مواد اولیه تهیه شده خود را صرف تولید محصول کند. در این راستا، دست آنهایی که از زنجیره کامل فولادی کوتاه است، در چنین شرایطی عقب می‌افتد و به ظرفیت تولید کارخانه خود نمی‌رسند.

به گفته رئیس انجمن سنگ آهن ایران، شرکت‌هایی با خاستگاه معدنی یا فولادی که در تمام زنجیره فعالیت می‌کنند، حساسیت زیادی نسبت به اینکه کدام حلقه سودآوری یا ضرر و زیان دارد، نشان نمی‌دهند.

اکبریان در پایان خاطرنشان کرد: این وضعیت برای واحدهای صنعتی و معدنی که در یک یا دو حلقه فعالیت دارند، صدق نمی‌کند. در واقع احتمال زیادی وجود دارد که همین یکی دو حلقه تولیدی، به دلیل بخشنامه‌ها و مصوبات خلق الساعه منجر به زیان و نداشتن حاشیه سود شوند که در نهایت، حیات این کارخانجات دچار مشکل خواهد شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors