جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 13 اسفند 1402 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

مشکلات زیرساختی فولاد؛ عامل اصلی حرکت فولادسازان به سمت معدن

یک کارشناس فولادی گفت: امروزه فولادی‌ها برای ورود به بخش معدن از تمایل بیشتری برخوردار هستند و دلیل آن هم این است که چالش‌هایی مانند انرژی و حمل و نقل در این حوزه نسبت به حوزه فولاد کمتر است، هرچند که به نظر می‌رسد در سال‌های پیش رو این مشکلات در بخش معدن جدی‌تر از امروز خواهد شد.

مشکلات زیرساختی فولاد؛ عامل اصلی حرکت فولادسازان به سمت معدن اخبار

یاسر محبی در گفتگو با فولادبان با اشاره به افزایش قیمت شارپ برخی محصولات فولادی در بازار آزاد مطرح کرد: امروزه می‌توان گفت علت اصلی جهش قیمت مقاطع طویل فولادی در بازار که برای ماه‌ها رکود شدید در آن وجود دارد، افزایش شدید نرخ ارز در بازار آزاد است. از طرفی، با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و ماه رمضان، همچنین افزایش قیمت دلار و کاهش عرضه برای برخی مقاطع، نرخ اکثر محصولات فولادی را در روند صعودی قرار داد.

وی در خصوص رقابت فولادسازان و معدن‌کاران گفت: در این راستا، فولادی‌ها برای تامین مواد اولیه خود، باید وارد حوزه معدن و اکتشافات می‌شدند. در واقع تامین مواد اولیه اصلی ترین دلیلی بود که فولادسازان برای اکتشافات و بهره برداری از ذخایر معدنی وارد سرمایه گذاری شوند.

به گفته این کارشناس فولادی، بحث رقابت بین معدنی‌ها و فولادی‌ها نادرست است و هر کدام از آنها بازیگران اصلی یکی از حلقه‌های زنجیره ارزش هستند که باید به صورت مجزا متمرکز بر حوزه خود باشند.

محبی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین ناگفته نماند امروزه فولادی‌ها برای ورود به بخش معدن از تمایل بیشتری برخوردار هستند و دلیل آن هم این است که چالش‌هایی مانند انرژی و حمل و نقل در این حوزه نسبت به حوزه فولاد کمتر است، هرچند که به نظر می‌رسد در سال‌های پیش رو این مشکلات در بخش معدن جدی‌تر از امروز خواهد شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors