جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 12 اسفند 1402 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

دعوت رییس جمهور برای سرمایه گذاری در بخش انؤزی ایران در مجمع سران کشورهای صادر کننده گاز

رئیس‌جمهور امروز (شنبه) در سخنانی در نشست مجمع سران کشورهای صادر کننده گاز (GECF) با بیان اینکه ظرفیت های ایجاد شده در صنعت گاز ایران زمینه مناسبی برای کشورهای عضو مجمع در حوزه بالادستی و پایین دستی گاز طبیعی و تجارت آن نیز ایجاد کرده است، گفت: از این فرصت استفاده کرده و از سرمایه گذاران بین المللی و کشورهای عضو مجمع برای حضور در پروژه های بخش انرژی ایران از جمله پروژه‌های بخش گاز طبیعی دعوت می‌کنم.

دعوت رییس جمهور برای سرمایه گذاری در بخش انؤزی ایران در مجمع سران کشورهای صادر کننده گاز اخبار

به گزارش فولادبان، رئیس‌جمهور تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی می‌توانند در تعامل یا کشورهای عضو مجمع و در قالب مدل‌های جدید مشارکت و نمونه موفقی را خلق کنند.
رئیسی افزود: بر این اساس، جمهوری اسلامی از کشورهای عضو مجمع دعوت می‌کند برای تبادل اطلاعات و تجربیات در حوزه استخراج، فرآوری، انتقال و تجارت گاز و و فناوری ‌های مرتبط همکاری‌های نظام مندی را برای سرمایه گذاری‌های مشترک در صنعت گاز آغاز کنند.
وی گفت: پیشنهاد می‌کنم دبیرخانه مجمع، سازوکاری برای تبادل دانش فنی و تجربیات کشورهای عضو در صنعت گاز را به کار گیرد تا شاهد برخورداری همه اعضا از ظرفیت های یکدیگر باشیم.
، نشست سران کشورهای عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، دوحه (قطر) در سال ۲۰۱۱ میلادی، مسکو (فدراسیون روسیه) در سال ۲۰۱۳ میلادی، تهران (جمهوری اسلامی ایران) در سال ۲۰۱۵ میلادی، سانتاکروز (بولیوی) در سال ۲۰۱۷ میلادی، مالابو (گینه استوایی) در سال ۲۰۱۹ میلادی، دوحه (قطر) در سال ۲۰۲۲ میلادی به‌ترتیب میزبان ۶ دوره گذشته نشست بوده‌اند.
مجمع کشورهای صادرکننده گاز سازمان تازه‌بنیانی است که ایران، روسیه، قطر و تعدادی از دیگر کشورهای صادرکننده گاز، در ۲۳ دسامبر ۲۰۰۸ تأسیس کردند.
از زمان تأسیس این مجمع تاکنون ۲۵ نشست در سطح وزیران و ۶ نشست در سطح سران برگزار شده است.
ایران یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گاز جهان و از بنیانگذاران جی‌ئی‌سی‌اف است که دو دوره دبیرکلی این مجمع را عهده‌دار بوده است.
کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، امارات و ونزوئلا، ۱۲عضو اصلی جی‌ئی‌سی‌اف هستند و آنگولا، جمهوری آذربایجان، عراق، مالزی، موریتانی، موزامبیک و پرو به‌عنوان ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز شرکت می‌کنند.
اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز ۳۹ درصد از تولید گاز جهان، ۶۹ درصد از ذخایر گازی جهان، ۴۰ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ۵۱ درصد از تجارت گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) را در اختیار دارند.
شایان ذکر است که ایران میزبان هشتمین نشست سران کشورهای صادرکننده گاز در سال ۲۰۲۷ میلادی خواهد بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors