جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 09 اسفند 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان اظهار شد؛

قیمت‌گذاری دستوری؛ سرچشمه مشکلات صنعت فولاد/ پیش‌زمینه افزایش قیمت‌ها با حرف وزیر کلید خورد

یک کارشناس فولادی گفت: شرکت‌های تولیدی به همراه وزارتخانه صمت و واحد اصلی قیمت گذاری بورس کالا، تمایل پیدا کردند که یک وزیر مصرف کننده که وزیر راه و شهرسازی است، فضا را متقاعد کند.

قیمت‌گذاری دستوری؛ سرچشمه مشکلات صنعت فولاد/ پیش‌زمینه افزایش قیمت‌ها با حرف وزیر کلید خورد اخبار

کارشناس فولادی در گفتگو با فولادبان با اشاره به وضعیت نرخ‌گذاری در صنعت فولاد ایران اظهار داشت: منشا عمده مشکلات فعلی صنعت فولاد با قیمت گذاری دستوری مرتبط است که گاهی اوقات حسن و برخی اوقات عیب محسوب می‌شود. در واقع زمانی که بتوان عرضه و نقاضا را مدیریت کرد؛ به گونه‌ای که موجب گرانی بیش از حد نشود، قیمت‌گذاری دستوری یک حسن خواهد بود.

وی در ادامه افزود: همچنین زمانی که فاصله قیمت بازارهای جهانی با داخلی به قدری فاحش شود که از راه‌های مختلف، منابع با قیمت غیرواقعی خارج شوند، در این صورت قیمت‌گذاری دستوری موجب ضرر و زیان خواهد شد.

کارشناس فولادی با بیان اینکه صادرات و خروج کالا از کشور کار کاملا درستی است، گفت: ممکن است زمانی میزان مصرف مقاطع کشور ۲۰ میلیون تن و زمانی دیگر این مصرف ۶ میلیون تن باشد و بر همین اساس، با توجه به اینکه امروزه فضای سرمایه گذاری برای انبار و دپوی محصولات از بین رفته، صادرات بهترین راهکار در این شرایط خواهد بود.

وی افزود: همچنین ناگفته نماند تنها مصرف کننده بازار داخلی، دولت و در واقع طرح ملی مسکن است. از طرفی، اخیرا فشارهایی در روند قیمت‌گذاری محصولات فولادی به وجود آمده که می‌توان گفت دلیل آن صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی درباره خروج سیمان و فولاد از بورس کالا است که مشخص نیست چه دستی پشت پرده این اتفاق وجود دارد.

کارشناس صنعت فولاد در پایان خاطرنشان کرد: وضعیت به گونه‌ای شده که می‌توان گفت شرکت‌های تولیدی به همراه وزارتخانه صمت و واحد اصلی قیمت گذاری بورس کالا، تمایل پیدا کردند که یک وزیر مصرف کننده که وزیر راه و شهرسازی است، فضا را متقاعد کند. بر همین اساس، این اتفاق باعث شده قیمت غیرواقعی در کشور و فضای رکودی در شرکت‌ها ایجاد شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors