جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 اسفند 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛ 

سیاست‌های غلط دولت معدن‌کاران را به بی‌راهه کشاند/ توسعه طولی معدنی‌ها توازن زنجیره را بهم ریخت 

رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: قسمت عمده مشکلاتی که در بخش صنعت و معدن وجود دارد، به دلیل سیاست‌های اشتباه دولت‌های وقت بود که البته دولت سیزدهم نیز از سیاست‌های غلط دست نکشیده است. 

سیاست‌های غلط دولت معدن‌کاران را به بی‌راهه کشاند/ توسعه طولی معدنی‌ها توازن زنجیره را بهم ریخت  اخبار اخبار دولت

مهرداد اکبریان در گفتگو با فولادبان با اشاره به اینکه معدنی‌ها به دنبال تکمیل زنجیره فولاد هستند، اظهار کرد: این موضوع مربوط به حال حاضر نمی‌شود و مربوط به یک دهه گذشته است که آن موقع اخطارهای لازم به بخش معدن و صنعت را دادیم. حدود ۱۰ تا ۱۵ سال پیش همین مسئله مطرح شد که بهتر است گسترش صنعت یک توسعه عرضی باشد نه یک توسعه طولی و اینکه معدن در همان بخش پایین دست سرمایه گذاری کند.

وی اضافه کرد: این درحالیست که امروزه حتی صنعت فولاد نیز به بخش معدن ورود کرده و برخی کارخانجات فولادی محدوده معدنی و معاونت‌های معدنی دارند. در واقع بسیاری از کارخانجات بزرگ فولادی گروه‌های معدنی و تیم اکتشافی دارند که البته چنین اقدامی کاملاً اشتباه است.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران در مثالی عنوان کرد: البته اگر به جای اینکه امروز ۵۰ میلیون تن ظرفیت تولید داشته باشیم، حدود ۲۰ میلیون تن ظرفیت داشتیم و همین اندازه مصرف می‌کردیم، سرمایه‌گذاری حوزه‌های معدنی و فولاد برای یکدیگر به دلیل افزایش ظرفیت منطقی بود؛ نه در شرایطی که ظرفیت‌های بسیاری در فولاد و بخش معدن داریم.

به گفته اکبریان، قسمت عمده مشکلاتی که در بخش صنعت و معدن وجود دارد، به دلیل سیاست‌های اشتباه دولت‌های وقت بود که البته دولت سیزدهم نیز از سیاست‌های غلط دست نکشیده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع به دلیل بداخلاقی‌های دولت دهم، یازدهم، دوازدهم و سیزدهم چنین اشتباهات و موانع پیش آمد. در نهایت، سرکوب قیمت محصولات معدنی و فولاد در ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته، منجر به سرمایه‌گذاری معدن کاران برای توسعه طولی شد که خود را به تولید محصولات فولادی نزدیک کردند و توازن را در زنجیره بهم ریختند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors