جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 اسفند 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

سرعت،دقت ،کاهش هزینه سه فاکتور مهم تحول بخش اکتشاف است / باید از روش های سنتی اکتشافی عبور کنیم 

مدیرعامل توسعه معادن فلزات : توسعه اکتشاف در معادن با این روند کنونی و عقب ماندگی از دنیا باعث لطمات بسیاری به کشور شده است .

سرعت،دقت ،کاهش هزینه سه فاکتور مهم تحول بخش اکتشاف است / باید از روش های سنتی اکتشافی عبور کنیم  اخبار

به گزارش خبرگزاری فولادبان،دکتر سعد محمدی مدیر عامل توسعه معادن فلزات در دومین همایش استیل پرایس در رابطه وضعیت اکتشاف در ایران گفت : ایران یک درصد جمعیت جهام و ۷ درصد ذخائر دنیا را در خود جای داده است. میزان سرمایه گذاری بخش اکتشاف در سال ۲۰۱۲ به میزات ۲۱.۵ میلیارد دلار فقط در یک سال بوده است و فاصله ما با این میزان سرمایه گذاری بسیار زیاد است و باید برنامه ریزی درستی در این موضوع مهم پیش گرفته شود تا از بحث اکتشاف در دنیا عقب نمانیم.

وی در ادامه گفت :درحال‌حاضر در دنیا ۹/۵ تا ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در جهان برای اکتشاف صورت می‌گیرد که از این میزان ۱۶درصد در استرالیا، ۱۶ درصد در کانادا، ۱۲ درصد در آفریقا، ۱۱ درصد در آمریکا و ۲۵ درصد در آمریکای لاتین است.

سعد محمدی گفت : میزان انرژی امروز دنیا ۳۹ درصد از نفت، ۲۱ درصد برق و ۱۳ درصد از زغال‌سنگ تامین می‌شود. در سال ۲۰۵۰ نقش نفت در تامین انرژی به ۴ درصد کاهش پیدا می‌کند. طبق کنوانسیون ۲۰۱۲ بحث گرمایش زمین بحث جدی برای گام نهادن به انرژی سبز و کاهش انتشار کربن است. معادن یکی از سرفصل‌ها برای این تغییرات است چون در آینده عناصر نقش مهمی را در این بخش خواهد داشت و دنیا در حال تغییر است

وی گفت : به طور مثال عربستان برای تولید خودروهای برقی سرمایه‌گذاری کرده است که در این زمینه نیازمند مواد معدنی خاص است و طبق برنامه ریزی این کشور در سال ۲۰۲۶ به تعداد ۱۵۰ هزار خودروبرقی و در حال ۲۰۳۰ به تعداد ۳۰۰ هزار خودرو برقی خواهد رسید . قراردادی بین عربستان و چین برای تدوین پهنه‌های اکتشافی منعقد شده است که ۲۰۰ میلیارد دلار قرار است در این زمینه سرمایه‌گذاری کند. ایران باید در این عرصه جهانی حضور پررنگ‌تری داشته باشد و برای حفظ بقا در بازارهای جهانی نیازمند یک برنامه جدی هستیم و در این کنفرانس ها و همایش ها نقش موثرتری داشته باشد .

او گفت : افزایش سرعت اکتشاف، کاهش هزینه ها و استفاده از متخصصین که کمترین ورودی در بخش دانشگاهها را امروزه دارد می تواند باعث توسعه بخش اکتشاف در معادن شود . زمان صدور پروانه تا عملیات در اکتشاف در کشور حدود ۵ سال به طول می انجامد که ادامه این روند باعث عقب ماندگی در بخش اکتشاف شده است و نیازمند بازنگری در قوانین هستیم .

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors