جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 05 اسفند 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی رئیس انجمن سنگ آهن با فولادبان ارائه شد؛

انتظار فولادسازان برای ابلاغ مصوبه نهایی عوارض صادراتی

رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: بحث ما از میزان افزایش یا کاهش درصدها عبور کرده و تنها منتظر ابلاغ یک مصوبه نهایی به گمرک هستیم تا بازار و بخش تولید از بلاتکلیفی نجات پیدا کنند؛ بنابراین همین صورتجلسه سه‌گانه‌ای که نوشته شده را دولت باید ابلاغ کند تا وضعیت فولادسازان ایرانی مشخص شود.

انتظار فولادسازان برای ابلاغ مصوبه نهایی عوارض صادراتی اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران

مهرداد اکبریان در گفتگو با فولادبان با اشاره به اینکه بسیاری از کشتی‌های فولادی به دلیل ابلاغ نشدن مصوبه عوارض به گمرک در بندر مانده‌اند، بیان کرد: امروزه وضعیت به گونه‌ای شده که گمرک به راحتی می‌‎گوید ما فعالان و تولیدکنندگان فولادی را درک می‌کنیم؛ اما تا زمانی که دولت مصوبه‌ای ابلاغ نکند، نمی‌توان کاری از پیش برد. در واقع گمرک مسئولیت اجرایی دارد و نمی‌تواند بدون صدور دستور دولت قدمی پیش بگذارد.

وی با تأکید بر اینکه دلیل ابلاغ نشدن مصوبه نهایی عوارض صادراتی از سوی دولت مشخص نیست، گفت: یکبار مصوبه هیات وزیران بیرون آمد و تمام فولادی‌ها منتظر بودند در عرض ۲۴ ساعت به گمرک ابلاغ شود که در حال حاضر، حدود ۲۰ روز از این اتفاق گذشته و هنوز ابلاغی صورت نگرفته است.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران اظهار داشت: مجدداً چند روز پیش صورتجلسه جدیدی در رابطه با وضع عوارض صادراتی فولاد مطرح و ارائه شد که در واقع اصلاحیه مصوبه ۲۰ روز گذشته بود. در این راستا، فولادی‌ها درخواست کردند که همین مصوبه ابلاغ شود که متاسفانه با گذشت چند روز از زمان مطرح شدن آن، هنوز نامه‌ای به گمرک ارسال نشده است.

به گفته اکبریان، در حال حاضر، می‌توان گفت فولادی‌ها روزانه حدود یک میلیون دلار دموراژ برای شرکت‌های کشتیرانی پرداخت می‌کنند و این پول، سرمایه مملکت است که هدر می‌رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع بحث ما از میزان افزایش یا کاهش درصدها عبور کرده و تنها منتظر ابلاغ یک مصوبه نهایی به گمرک هستیم تا بازار و بخش تولید از بلاتکلیفی نجات پیدا کنند. بنابراین همین صورتجلسه سه‌گانه‌ای که نوشته شده را دولت باید ابلاغ کند تا وضعیت فولادسازان ایرانی مشخص شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors