جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 05 اسفند 1402 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش ۲۲ درصدی صادرات بیلت ایران به ترکیه در ۲۰۲۳

واردات بیلت در سال 2023 عمدتا با مبدا کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا به ترکیه در سال 2023 نسبت به سال 2022، به میزان 20 درصد افزایش پیدا کرد.

افزایش ۲۲ درصدی صادرات بیلت ایران به ترکیه در ۲۰۲۳ اخبار

به گزارش فولادبان و به نقل از نشریه جهانی متال اکسپرت (Metal Expert)، باتوجه به سال سختی که صنعت فولاد ترکیه در سال ۲۰۲۳ پشت سر گذاشت، تولید کنندگان فولاد طویل ترکیه تمرکز خود را روی واردات بیلت گذاشتند. بنابر اطلاعات مؤسسه آمار ترکیه (TUIK) واردات بیلت در سال ۲۰۲۳ عمدتا با مبدا کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا به ترکیه در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲، به میزان ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد. ایران نیز بعنوان پنجمین تامین‌کننده بیلت ترکیه، با ۲۲ درصد رشد نسبت به پارسال، ۱۳۸ هزار و ۴۲۷ تن بیلت به ترکیه صادر کرد. بیشترین میزان رشد، متعلق به کشور مالزی بود که با ۶۷۹ درصد افزایش صادرات بیلت به ترکیه، موفق شد در جایگاه چهارمین صادرکننده برتر بیلت به ترکیه قرار بگیرد.
کشورهای CIS و در راس آن روسیه، با وجود اینکه ۵۳ درصد حجم کل صادرات بیلت به ترکیه را به خود اختصاص دادند و تامین‌کننده اصلی ترکیه باقی ماندند، نسبت به حجم ۷۰ درصدی سال گذشته، حجم صادرات خود را کاهش دادند. عمان نیز با وجود اینکه تولیدکننده بیلت نیست، توانست بعنوان سومین تامین‌کننده برتر بیلت به ترکیه، ۲۵۱ هزار و ۴۶۲ تن بیلت به ترکیه صادر کند که نسبت به پارسال، ۱٫۶ درصد افزایش داشت.
با توجه به تقاضای کمرنگ برای محصولات نهایی فولاد در بازار بین‌المللی، تولیدکنندگان فولاد ترکیه در سال ۲۰۲۳ بیش از ۸۰ درصد بازار صادراتی بيلت خود را از دست دادند. بنابر اطلاعات منتشرشده، ترکيه در سال ۲۰۲۳ فقط ۱۲۵هزار و ۷۹۴ تن بيلت را صادر كرده است و مراکش، بیشترین حجم از بیلت صادراتی ترکیه در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داد.

افزایش ۲۲ درصدی صادرات بیلت ایران به ترکیه در ۲۰۲۳ اخبار

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors