جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
نشریات 02 اسفند 1402 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

طرح تکمیل خطوط راه‌آهن عراق و احتمال واردات ریل از ایران

بنابر اظهارات یک منبع عراقی برای توسعه حمل و نقل خط آهن، ریل‌ از چین یا سایر کشورهای آسیایی تامین خواهد شد و شاید بعضی از آن‌ها از ایران تأمین شوند. علاوه بر این، وزارت حمل و نقل عراق قصد دارد راه‌آهن باری حدیثه-بیجی بغداد را راه‌اندازی کند که در زمان جنگ‌ به شدت آسیب دیده است.

به گزارش فولادبان و به نقل از نشریه جهانی متال‌اکسپرت(Metal Expert)، عراق تلاش دارد تا زیرساخت‌های خود را در شبکه ریلی گسترش داده و خطوط راه‌آهن آسیب دیده را در زمان جنگ بهبود دهد. با وجود امید تولیدکنندگان فولاد عراقی به استفاده از این فرصت برای فروش میلگردهای خود برای مراحل نصب، ریل‌ها به دلیل عدم وجود ظرفیت تولید از سوی دیگر کشورها ازجمله ایران تامین خواهد شد.
عراق ممکن است علاوه بر بزرگترین طرح راه‌آهن در حال اجرا با نام جاده توسعه، یک طرح جانبی را جلو ببرد که بندر فاو در مرز عراق را به ترکیه متصل خواهد کرد. در میان جدیدترین اقدامات در دست اجرا، خط راه‌آهن شهرهای کربلا و نجف ۹۰ کیلومتر طول و توانایی حمل تا ۲۰ هزار نفر در ساعت را دارد. مطالعات اولیه انجام شده است و هیئت دولت عراق قصد دارد مذاکرات را برای عقد قرارداد آغاز کند. بنابر اظهارات یک منبع عراقی ریل‌ها از چین و اندونزی تامین خواهد شد و شاید بعضی از آن‌ها از ایران تأمین شوند. علاوه بر این، وزارت حمل و نقل عراق قصد دارد راه‌آهن باری حدیثه-بیجی بغداد را راه‌اندازی کند که در زمان جنگ‌ به شدت آسیب دیده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors